Exercitiu pentru coloana vertebrala – pentru sustinere si preventia tasarii

Va asezati pe podea cu fata in sus si bratele pe langa corp. Apropiati calcaiele de bazin , apoi ridicati bazinul cat mai sus, pana ce ridicati si calcaiul din podea. Ramaneti in pozitia inalta pret de 5 secunde si apoi reveniti. Repetati miscarea de 10 ori.

exercitii pentru coloana vertebrala

Exercitii pentru coloana vertebrala – tonifierea coloanei lombare

Va asezati pe podea cu fata in jos. Apropiati varfurile si calcaiele, apoi va duceti palmele sub umeri. Va ridicati in maini cat mai sus, incercand sa priviti tavanul si sa nu ridicati bazinul din podea. Reveniti apoi in pozitie initiala. Faceti 20 astfel de ridicari.

exercitii pentru coloana vertebrala

Exercitiu pentru tonifierea intregii coloane cervicale

Va asezati in genunchi si va sprijiniti in maini. Ridicati apoi un picior si intindeti mana opusa inainte. Ridicati privirea si ramaneti in aceasta pozitie pret de 2 minute. Schimbati apoi piciorul si mana si repetati exercitiul.

exercitii pentru coloana vertebrala

Exercitiu pentru intreaga coloana vertebrala

Este un exercitiu care, pe cat pare de simplu, pe atat este de epuizant. Va asezati ca in imagine, privirea inainte si stati astfel cat de mult puteti. Ideal ar fi sa ramaneti macar un minut in aceasta pozitie. Aveti grija sa formati o linie intre trunchi si picioare.

exercitii pentru coloana vertebrala

Ultimul exercitiu pentru coloana vertebrala: barcuta

Va asezati ca in imagine si ramaneti in aceasta pozitie cat mai mult timp. Va odihniti si reluati exercitiul. Il repetati de 5 ori.

exercitii pentru coloana vertebrala

Aceste exercitii refac musculatura coloanei vertebrale, o intaresc si cresc spatiul dintre vertebre, prevenind tasarea sau complicatiile unor tasari deja existente. Kinetoterapeutii le recomanda pacientilor cu hernii de disc. Aceste exercitii sunt recomandate de 2 ori pe saptamana cel mult, iar daca le-ati lucrat pana la epuizare, exercitiile nu vor fi reluate mai devreme de 7 zile. Acest interval permite organismului sa se refaca, dar si muschilor sa suporte modificarile necesare pentru o mai buna sustinere a coloanei vertebrale.

Un articol de Iulia Dibu

Foto: exercitiu yoga, exercitiu tonifiere, exercitiu kinetoterapie, exercitiu izometrie, exercitiu postura - shutterstock.com

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: