Sindormul premenstrual supara multe femei. Uneori, apare temporar la femei care de obicei nu prezinta acest sindrom, declansarea sa fiind determinata de numerosi factori precum oboseala, stresul intens, dereglari metabolice si hormonale, diete drastice sau diete nepotrivite prelungite, lipsa sportului sau a unui stil de viata sanatos.

Metode garantate de a combate sindromul premenstrual

sindrom premenstrualSindromul premenstrual se manifesta diferit de la femeie la femeie, in unele cazuri fiind mai putin evident, in altele fiind deosebit de suparator, afectand viata sociala si personala a femeilor respcetive.

Sindromul premenstrual se manifesta prin:
- Stare de irascibilitate,nervozitate fara motiv;
- Tulburari de somn, alternanta somnoletei cu insomnia;
- Scaderea randamentului la munca, scaderea capacitatii de atentie si memorare;
- Dureri si tensiuni la nivelul snailor, chiar usoara lor marire;
- Tulburari de tranzit abdominal, bolborisme;
- Migrene
- Dureri abdominale;
- Retentie de apa si usoara crestere in greutate pe seama edemelor (retentia de apa in tesuturi);
- Acnee sau aparitia cosurilor datorita fluctuatiilor hormonale;
- Dureri musculare;
- Usoara crestere a temperaturii corpului;
- Anxietate, depresie;
- Cresterea apetitului pentru unele alimente.

Cum puteti scapa de sindromul premenstrual?

In primul rand trebuie sa aveti rabdare si sa constientizati simptomele pe care le aveti, ca apoi in decursul a mai multor luni de zile in care veti urma sfaturile noastre simptomele sa se diminueze pana la disparitie.

Cum puteti scapa de SPM:
Medicii sunt de parere ca o dieta adecvata elimina aceste probleme. Astfel, pentru a scapa de edemele date de retentia de apa, incepeti sa eliminati sarea din alimentatie cu doua zile inainte de saptamana ce precede menstruatia. Deasemenea daca veti evita grasimile veti imbunatati tranzitul intestinal, veti reduce bolborismele, durerile abdominal si va veti usura digestia si metabolismul. Eliminarea dulciurilor va ajuta atat in estmparea simptomelor abdominale, dar si in eliminarea tulburarilor psihomotorii si a starilor psihice de nervozitate, anxietate, depresie. Fibrele ajuta si ele la eliminarea disconfortului abdominal. Mancati mai multe fructe, legume, lactate si carne de pui sau peste. Scadeti consumul de alcool si numarul tigarilor fumate si evitati produse alimentare ca :prajituri, mezeluri, pateuri, conserve, maioneza, afumaturi si mancarurile fast-food.

Sportul este deosebit de util. Incercati sa aveti o activitate sportiva regulata, un program care sa va asigure miscare macar 3-4 zile pe saptamana timp de o ora. Miscarea aeroba pune sangele in miscare, ajuta la oxigenarea tuturor tesuturilor, elimina stresul, regleaza functiile organismului si echilibrul hormonal. Se recomanda cu precadere alergarea, dar si exercitii de mobilitate si forta, ca cele de gimnastica sau abdomenele (acestea din urma ajuta inclusiv la eliminarea durerilor din timpul menstruatiei).

O activitate sexuala regulata ajuta la mentinerea echilibrului hormonal.

In saptamana ce precede menstruatia, atunci cand sindromul premenstrual se manifesta, se recomanda si o cura de vitamine si minerale. Suplimentati alimentatia cu calciu, magneziu, zinc, vitamina E si B6. Unii cercetatori au emis o ipoteza conform careia sindromul premenstrual este cauzat de tulburari in metabolismul magneziului si al calciului si din acest motiv, suplimentarea alimentatiei cu aceste minerale ar putea fi eficienta.

Tratamentele hormonale trebuie urmate sub stricta recomandare a medicului care in general indruma pacienta spre un astfel de tratament doar atunci cand metodele de mai sus nu au avut efect.

Carui tip de SPM ii apartii?
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: