Kudika
22 Octombrie 2014

Iata ce au descoperit cercetatorii despre actiunea asupra inimii pe care o are consumul de omega 6.

Comunicat de presa

Potrivit celui mai recent studiu realizat de cercetatorii de la Scoala de Sanatate Publica din cadrul Universitatii Harvard, consumul grasimilor esentiale de tipul Omega 6 scade semnificativ riscul aparitiei unui atac de cord. Cercetarea, publicata in august 2014, a fost realizata pe 310.602 persoane, dintre care 12.479 cu evenimente cardiovasculare si 5.882 decese provocate de afectiuni cardiovasculare.

Astfel, daca inlocuim carbohidratii din dieta cu Omega 6 (intr-o proportie de 5% din energia furnizata) riscul aparitiei unui atac de cord scade cu 11%. Daca înlocuim grasimile saturate din dieta cu Omega 6 (în aceeasi proportie) riscul de atac de cord scade cu 9%. In ambele situatii riscul de deces din cauze coronariene scade cu 15%.

Rezultatele acestui studiu intaresc recomandarile actuale pentru preventia primara a afectunilor coronariene, acelea de a inlocui pe cat posibil grasimile saturate, preponderent de origine animala cu cele polinesaturate, de origine vegetala, mai exact Omega 3 si 6. Omega 3 si 6 nu pot fi sintetizate de organism, asa incat este important sa le includem in alimentatia zilnica. O sursa buna de Omega 6 o reprezinta uleiul de floarea soarelui, insa e important sa retinem ca avem nevoie de ambele grasimi esentiale. Un echilibru bun intre Omega 3 si Omega 6 putem gasi in margarinele tartinabile de noua generatie care sunt de obicei preparate dintr-un mix de uleiuri vegetale: de floarea soarelui, de rapita si in.” subliniaza prof. dr Florin Mitu.

Concluziile cercetarii sunt valoroase mai ales daca avem in vedere numarul tot mai mare al celor care sufera de boli ale inimii. Practic, principala cauza de mortalitate la nivel mondial o reprezinta bolile cardiovasculare, in conditiile in care 80% dintre decese ar putea fi prevenite cu un stil de viata sanatos.

Asadar, in pofida zvonurilor care apar din cand in cand in atentia publica, cercetatori prestigiosi si studii pertinente confirma rolul consumului de grasimi esentiale pentru sanatatea cardiovasculara si de aceea recomanda inlocuirea grasimilor saturate cu cele nesaturate esentiale.


Referinta:
http://circ.ahajournals.org/content/early/2014/08/26/CIRCULATIONAHA.114.010236

Fto: omega - shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: