Cum scapam de ASTENIA DE PRIMAVARA

Cum scapam de ASTENIA DE PRIMAVARA
Kudika
19 Martie 2015

Astenia de primavara ne incetineste ritmul de viata, de munca si... distractie.

Daca te simti obosit, apatic, fara pofta de viata, somnolent si amortit... probabil suferi de astenia de primavara.

Ce este astenia de primavara?

Astenia de primavara apare ca o senzatie de oboseala dupa perioada iernii, cauzata de epuizarea depozitelor de vitamine si minerale din organism.

scapa de astenia de primavara

Iarna suntem tentati sa mancam in special gatit, alimentatia fiind bazata mai ales pe produse de origine animala sau vegetale gatite (prin procesare termica vegetalele pot pierde o mare parte din vitamine). Organismul nostru consuma insa rezervele pe care le-a avut, ajungand astfel ca in prag de primavara sa simta nevoia de a-si reinnoi “stocurile”de vitamine si minerale.

Tot la inceputul primaverii apar si variatii ale hormonilor si ale serotoniei – “hormonul fericirii”.

Cu scapam de astenia de primavara?

Alimentatia energizanta

Prima masura in combaterea asteniei de primavara consta in schimbarea alimentatiei. Consumati multe fructe si legume de sezon: salata, spanac, urzici, telina, patrunjel, ceapa verde si usturoi, leurda, untisor, stevie, fructe de padure etc.

Stiati ca patrunjelul este mai bogat in vitamina C decat citricele?

Fructele si legumele de sezon sunt bogate in vitaminele si mineralele de care corpul nostru are nevoie in aceasta perioada. Legumele cu frunze verzi pot fi bogate in fier si acid folic, fiind recomandate in aceasta perioada.

Stiati ca spanacul nu ne ofera atat fier pe cat se zvoneste? Desi contine o concentratie mare de fier, totusi organismul nostru ajunge sa absoarba foarte putin din acest mineral, tocmai pentru ca fierul se combina cu acidul oxalic prezent in frunzele de spanac, rezultand oxalatii – compusi suficient de stabili sin care organismul nostru nu poata extrage fierul. Un truc: fierbe spanacul in lapte, in acest fel o parte din acidul oxalic se va combina si cu calciul din lapte, ramanand astfel mai mult fier disponibil din spanac.

Consuma doua salate pe zi in care pui minim 5 legume diferite si minim un fel de seminte, iar starea astenica va disparea in numai cateva zile.

Consumul de apa

Introducand vegetalele proaspete in dieta, organismul isi incepe un proces de curatare, de detoxifiere, proces care necesita un consum ridicat de apa. De aceea este indicat sa beti 2 litri de apa pe zi pentru a va mentine idratarea. Evitati alte bauturi, apa este cel mai bun lichid pentru hidratare si... nu contine calorii :-).

Exercitiile fizice, plimbarile lungi

Daca te-ai plimbat vreodata la final de zi, cu siguranta cunosti acel sentiment de relaxare pe care acest gen de miscare il ofera. Primavara, mai ales ca vremea ne permite, este indicat sa facem plimbari lungi, relxante, fie seara, fie dimineata in drum spre serviciu.

Exercitiile fizice sunt de asemenea de mare ajutor, pentru ca accelereaza metabolismul, dar si eliminarea toxinelor din organism.

Dormiti suficient

La inceput de primavara organismul nostru are nevoie de mai multa odihna pentru a se acomoda mai usor la schimbarile atmosferice. In somn, organismul nostru se reface, tesuturile se regenereaza si multe procese hormonale si psihice chiar sunt reglate.

Bucurati-va de primavara si profitati cat mai mult de vremea frumoasa si mirosul copacilor in floare.

Foto: femeie - shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri