Kudika
30 Iunie 2015

Somnul nostru este afectat progresiv, atat de inaintarea in varsta, cat si de viata alerta, de stresul de zi cu zi, anxietatea cu care ne confruntam in fata unor probleme sau decizii, de alimentatia tot mai procesata si viata tot mai sedentara.

Insomnia poate lua mai multe forme:

  • Adormirea tarziu in noapte, pentru ca pur si simplu nu vine somnul;
  • Trezirea de mai multe ori pe timpul noptii, ceea ce ne determina sa ne simtim obositi a doua zi, neodihniti;
  • Starea de somnolenta intensa dimineata la trezire, pur si simplu nu ne putem trezi cu usurinta si nu avem tonus dimineata.

Care sunt cauzele insomniei?

Insomnia poate fi cauzata de mai multi factori sau afectiuni, cum ar fi:

  • Inaintarea in varsta. Cu cat avem mai multi ani, cu atat avem tendinta de a dormi mai mult;
  • Mediul in care dormim: se pare ca cei care dorm fara stimuli luminosi/auditivi si in case realizate din materiale naturale au nevoie de jumatate din orele de somn necesare pentru a se odihni omului care traieste la oras sau in case cu pereti din beton sau BCA.
  • Stresul si tulburarile psihologice: depresia (insomnia se poate numara printre primele semne ale unei depresii, pacientul adoarme cu dificultate si se trezeste greu, cu senzatie de oboseala), anxietatea etc.
  • Stilul de viata haotic, uitatul la televizor inainte de culcare, mesele copioase seara;
  • Viata sedentara – un program regulat de miscare ajuta la reglarea somnului;
  • Unele boli: boli cardiovasculare, pulmonare, diabetul, boli endocrine, renale etc.;
  • Obezitatea;
  • Dermatitele sau boli ale pielii care produc mancarimi nocturne;
  • Dezechilibrele hormonale;
  • Unele boli neurologice;
  • Refluxul gastroesofagian;
  • Uz sau abuz de alcool, amfetamine, narcotice si nicotina.

Cu aceasta licoare preparata in casa tratezi natural insomnia

Este evident ca aceasta bautura va avea efecte mai rapide daca veti incerca sa va schimbati stilul de viata, sa mancati ceva usor seara, sa faceti mai multa miscare, sa nu va uitati la televizor inainte de culcare si sa nu consumati alimente energizante sau bogate in cafeina in a doua jumatate a zilei.

Cum preparati bautura care va ajuta sa dormiti mai bine

Veti avea nevoie de:

  • Un mar verde;
  • Un castravete;
  • O lamaie;
  • Doua felii de ghimbir;
  • 4 sparanghel;
  • Doua tupini de telina;

Se stoarce lamaia si sucul se pune in blender, alaturi de restul ingredientelor. Ghimbirul se curata de coaja, insa castravetii nu se decojesc. Se obtine un suc de culoare verde care va fi consumat in locul gustarii de dupa-amiaza, in fiecare zi, timp de 1-2 luni, pana la disparitia insomniei.

Sparanghelul contine vitamine precum cele din complexul B, vitamina K, vitamina C, dar si multa apa care ne hidrateaza si ajuta organele sa isi regleze functiile, apa fiind mediul principalelor reactii biologice din corpul nostru.

Ghimbirul detoxifica intens si stimuleaza reglarea activitatii cardiace si a presiunii arteriale.

Telina este bogata in minerale, dar si uleiuri care stimuleaza somnul, dupa cum sustin aromaterapeutii.

Contraindicatii: nu consumati acest suc fara permisiunea medicului daca aveti gastrita sau intoleranta la unul din ingredientele acestei bauturi.

Cateva sfaturi ca sa dormiti mai bine:

  • Faceti in fiecare seara o plimbare de 30 de minute (aceasta poate reprezenta drumul spre casa de la serviciu de exemplu sau poate fi o plimbare cu membrii familei);
  • Nu mai beti cafea sau bauturi energizante dupa ora 16;
  • Nu consumati alimente care contin cacao, ceai verde sau sunt bogate in zahar dupa ora 16;
  • Cu jumatate de ora inainte de ora de culcare nu va uitati la televizor;
  • Evitati mesele copioase seara;
  • Culcati-va la aceeasi ora in fiecare seara.

Daca insomnia persista, adresati-va medicului.

Foto: suc verde, bautura - shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: