Vitamina A este implicata in diverse procese ale organelor, cum ar fi vederea, unele functii cerebrale, functii ale sistemului imunitar, in sarcina si alaptare jucand de asemenea roluri importante.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Iata care sunt principalele simptome si semne ale lipsei de vitamina A.

5 semne si simptome ale avitaminozei A

Incaruntirea precoce a parului

Daca aveti varsta sub 45 de ani si observati deja fire albe, atunci ar trebui sa va ganditi la lipsa de vitamina A. Aceasta vitamina participa in intarzierea proceselor de imbatranire, iar aceste efecte sunt vizibile si la nivelul parului.

semne simptome manifestari lipsa vitamina a

Lipsa de vitamina A: calcaie crapate

Daca ati incercat mai multe creme, lotiuni exfoliante si chiar pile pentru calcaiele crapate, insa fara rezultate... atunci ar trebui sa incercati o alimentatie mai bogata in vitamina A. Puteti de asemenea sa cumparati vitamina A uleioasa de la farmacie si sa o administrati conform prospectului, chiar sa faceti masaj pe piele cu uleiuri naturale in care ati pus si vitamina A uleioasa. Rezultatele sunt extraodinare si vizibile chiar dupa prima aplicare.

Simptome ale lipsei de vitamina A: tulburari de vedere

Daca aveti dioptrii si acestea variaza destul de pronuntat de la un an la altul, este posibil sa aveti un aport scazut de vitamina A. aceasta vitamina este esentiala functiilor ochiului, practic fara vitamina A nu am putea vedea, ea mediind procesele de vedere de la nivelul retinei.

Semne si simptome ale lipsei de vitamina A: aparitia cosurilor

Aparitia cosurilor pe fata, dupa o perioada de ten curat, mai ales la persoanele cu varsta de peste 20 de ani, poate indica lipsa de vitamina A. Este recomandat sa mancati mai multe fructe si legume rosii si portocalii, in stare cruda. Pentru un aport suficient de vitamina A consumati zilnic 2 astfel de vegetale proaspete.

Infectii respiratorii si vaginite frecvente

In lipsa vitaminei A imunitatea scade, astfel ca suntem mai predispusi la tot felul de infectii. Daca vi se intampla sa raciti des, sa va confruntati cu vaginite recurente, sa suferiti diverse infectii ale pielii sau organice, atunci ar trebui sa va ganditi si la suplimentarea alimentatiei cu vitamina A.

Surse alimentare de vitamina A

Vitamina A se gaseste in produsele alimentare sub forma de retinol (vitamina A ca atare) – in special in produsele animale – dar si sub forma de caroteni, pe care ii intalnim atat in produsele de origine animala, cat si in vegetale. Cel mai "bun" caroten este betacarotenul, pe care ficatul il transforma in vitamina A.

Betacarotenul se gaseste in toate alimentele portocalii: morcov, ardei, sharon, kaki, rosiile portocalii, caise, mango, avocado, pepene galben, piersici, gutui, pere etc., dar si in vegetalele de culoare verde inchis.

In ceea ce priveste alimentele de origine animala, vitamina A se gaseste in ficat, rinichi, carne de peste, branzeturi.

Sursa foto: calcaie crapate shutterstock.com

Vitamina A uleioasa pentru ten. Cum sa o folosesti
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: