Veti ramane surprinsi cand veti vedea lista acestor alimente pe care este posibil sa le consumati chiar zilnic.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Specialistii avertizeaza: alimente care nu te lasa sa slabesti

Cerealele integrale

Desi cerealele integrale sunt indicate intr-o dieta sanatoasa, totusi trebuie sa fiti precauti si sa nu le consumati zilnic. Daca simtiti ca va baloneaza sau va produc un disconfort privind starea generala, atunci ar trebui sa evitati complet cerealele integrale caci puteti avea intoleranta la gluten.

In ceea ce priveste silueta, cerealele integrale sunt bogate in fibre, dar si in amidon, gluten si acid fitic. Glutenul este astazi cunoscut ca factor inflamator, iar persoanele care sufera de boli cronice sau boli inflamatorii ar trebui sa urmeze o dieta fara gluten.

Amidonul este rapid transformat in zahar de catre organism (in glucoza), deci va duce la cresterea glicemiei, iar acidul fitic impiedica absorbtia unor vitamine si minerale.

Concluzionand, consumul de cereale integrale este sanatos doar daca le mancati cu moderatie, fiind atenti la simptomele pe care le aveti dupa ingestie, pentru a exclude o posibila intoleranta la gluten.

Sucurile de fructe

Acestea sunt sanatoase, insa pulpa fructului, bogata in fibre si vitamine, este indepartata, ramanand in sucul de fructe in special zaharurile si o cantitate mai mica de minerale si vitamine. Pe de alta parte, intr-o singura sticla de suc “incap” prea multe fructe, de exemplu o sticla poate contine sucul de la 3 portocale, un mar, un morcov, o banana si un mango. Daca ar fi sa mananci ca atare aceste fructe, ti s-ar parea o cantitate mare. Iata de ce esti tentat sa consumi destul de multe calorii daca alegi sucurile de fructe.

Uleiurile si untul

Sunt persoane care nu mai prajesc in ulei, prajesc in unt, gandind ca ar fi mai sanatos, dar de fapt obtin o bomba calorica. Exista si o tendinta spre consum excesiv cand vine vorba despre uleiurile sanatoase extravirgine, care sunt folosite aproape in orice preparat pentru gust, uitand ca acestea sunt deosebit de calorice. Ideal ar fi sa incercati sa consumati preparate fara ulei, chiar si salate fara ulei, urmand ca acest aliment sa fie folosit ocazional si nu in fiecare mancare. Sa nu uitam ca pana si painea contine ulei.

Fructele confiate

Iata alte alimente care sunt sanatoase daca sunt consumate cu masura. Frcutele confiate sunt delicioase, contin foarte putina apa, insa pastreaza vitaminele, fibrele, caloriile si mineralele din fructe. Tocmai pentru ca sunt confiate, avem tendinta de a consuma un numar mult mai mare de fructe. Ganditi-va cate fructe confiate mancati la o masa. Le-ati consuma pe toate daca ar fi proaspete?

Nuci, seminte, caju

Ne este bine cunoscut faptul ca nucile si fructele oleaginoase in general contin grasimi de buna calitate, in special acizi grasi omega, fiind sanatos a le consuma saptamanal... insa nu zilnic. Fructele oleaginoase, caju sau nucile, semintele sunt deosebit de calorice, consumul excesiv al acestora putand afecta silueta.

Planul. Slabeste rapid eliminand alimentele „sanatoase” care te ingrasa
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: