Este foarte important cat mancam la o masa, cum combinam alimentele si ce bauturi asortam, pentru a mentine echilibrul aparatului digestiv si nu numai. Iata cateva sfaturi pentru a evita starea de rau, greata, varsaturile sau balonarea dupa mesele bogate.

Sfaturi pentru a evita tulburarile digestive dupa mese copioase

Orele sunt numarate pana la trecerea dintre ani, iar unele persoane deja au inceput prepararea bucatelor. Pentru a reusi sa ne bucuram de gustul tuturor celor servite, dar si sa ne pastram starea de bine, putem urma cateva sfaturi simple.

5 decoratiuni de sarbatori pentru casa ta

masa de revelion

Consuma kiwi si ananas

La aproximativ o ora dupa o masa copioasa poti consuma o felie de ananas sau un kiwi. Enzimele acestor fructe faciliteaza digestia. Nu le consuma imediat dupa masa, caci stomacul nu a apucat inca sa proceseze alimentele ingerate, iar fructele in acest caz vor afecta digestia. Asteapta sa treaca minim o ora si poti consuma fructele.

Desigur, consumul unui fresh sau a unui pahar de smoothie in timpul mesei sau imediat dupa va afecta de asemenea digestia. Ca regula generala, fructele sau sucurile obtinute din fructe se consuma intre mese.

Paharul cu alcool si paharul cu apa

Vinul se asorteaza adesea meselor imbelsugate, la fel si alte bauturi alcoolice. Pentru a va proteja cat de cat ficatul, va recomandam ca inainte de a bea din vin, sa beti intai din paharul cu apa. Alcoolul deshidrateaza intens, dar apa combate acest efect si mentine functiile ficatului.

Paharul cu apa va salveaza si de la starea de rau de dupa consumul exagerat de alcool si previne mahmureala.

Muraturi pe masa

La o masa copioasa nu ar trebui sa lipseasca muraturile sau legumele murate in otet. Muraturile, din pricina faptului ca se obtin prin fermentare, contin probiotice si o serie de bacterii care ajuta atat in digestie, cat si in curatarea colonului. Muraturile ar trebui asortate meselor grase, pentru a inlatura disconfortul postprandial.

Consuma mai putina paine

Painea, alaturi de multe alimente ingerate, poate produce balonare. Acesta este efectul cerealelor, de aceea incercati sa consumati putina paine la mesele copioase, poate chiar deloc daca se poate.

Nu manca desertul imediat dupa masa

Este bine la desert sa nu ne grabim, mai ales dupa mesele copioase. Dulcele afecteaza digestia, "biciuieste" pancreasul si duce la balonare si disconfort abdominal. Desertul ar trebui consumat tarziu dupa masa si multe vorbe, poate dupa un ceas sau chiar mai mult – ca si in cazul fructelor.

Foto shutterstock.com

Video: Am gasit prajitura IDEALA pentru sarbatori. Si nici nu are nevoie de coacere
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: