Inflamatiile cronice sunt cele mai daunatoare, soldandu-se atat cu distructia progresiva a tesuturilor afectate, cat si cu perturbarea imunitatii si a altor organe.

S-a aflat adevaratul motiv! De ce ne plac atat de mult cartofii prajiti si pastele?

Daca suferiti de inflamatii cronice, nutritionistii va recomanda sa ocoliti alimentele care sustin procesele inflamatorii.

Iata care sunt cele mai consumate alimente care sustin inflamatiile, alimente pe care ar trebui sa le consumati ocazional sau chiar sa le evitati cu desavarsire.

Alimente care sustin INFLAMATIILE

Alimente care contin purine

Alimentele care contin purine pot fi periculoase, mai ales pentru persoanele care sufera de guta, de dureri articulare, dar si de alte boli inflamatorii cronice. Printre aceste alimente enumeram:

  • Fructele de mare;
  • Macroul;
  • Heringul;
  • Maruntaiele de la animale;
  • Sparanghel;
  • Linte;
  • Ciuperci;
  • Spanac etc.

alimente pro inflamatorii

Alimentele prajite

Cartofii prajiti, chiftelele, gogosile, friptura prajita si practic orice preparat care presupune incalzirea uleiului la temperaturi mari, peste 80 de grade Celsius, ar trebui evitate. Acestea blocheaza sistemele de detoxifiere a organismului, incarca vasele si inima cu grasimi nesanatoase si sustin inflamatiile in organism.

Bacon si mezeluri

Din pacate si acestea trebuie evitate, iar persoanele sanatoase ar putea consuma ocazional astfel de alimente.

alimente pro inflamatorii

Lactatele grase

Lactatele pot contine hormoni, dar si grasimi saturate in exces, de aceea ar trebui sa alegeti produsele lactate degresate. Cititi cu atentie eticheta produselor si asigurati-va ca cele degresate nu au un continut ridicat in zahar.

alimente pro inflamatorii

Painea alba si alimente care contin faina procesata

Preparatele care sunt bogate in faina rafinata pot duce la eliberarea de cytokine, substante pre-inflamatorii. In aceasta categorie intra toate aluaturile cu faina alba, dulciuri, biscuiti, paste etc., de aceea nutritionistii recomanda preparate din faina integrala si cerealele integrale.

Video: Uitati de cartofii prajiti. Aceasta reteta este de mii de ori mai gustoasa (si MAI SANATOASA)

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: