Pentru a preveni riscurile unei imbolnaviri, nutritionistii recomanda sa ne supraveghem alimentatia si sa nu facem excese, in special in perioada sarbatorilor, cand tentatiile culinare abunda. In topul aliatilor in lupta cu colesterolul specialistii includ si berea, consumata moderat, usturoiul si merele.

Berea, consumata moderat, poate tine colesterolul “rau” in frau

“Mesele copioase de sarbatori reprezinta, fara indoiala, o tentatie careia nu multi ii rezista, punand astfel organismul la grea incercare. Daca insa consumarea in exces a alimentelor se produce si dupa o perioada de post, organismul trebuie sa faca fata unei provocari si mai mari. De aceea, este nevoie ca in aceasta perioada sa introducem in dieta alimente care sa ajute organismul sa lupte cu colesterolul LDL, asa-numitul colesterol <rau>. Sursa de antioxidanti si fibre solubile, chiar berea, consumata moderat, poate contribui la cresterea nivelului de colesterol <bun>, HDL”, spune Corina Aurelia Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.
Antioxidantii prezenti in bere au ca sursa chiar ingredientele naturale din care aceasta bautura este fabricata: cerealele si hameiul. Cantitatea totala de antioxidanti din bere depinde de tipul de bere.

Scad COLESTEROLUL rau: consumul moderat de bere, uleiul de masline si soia
colesterol si mar

Usturoiul – aliatul organismului in lupta cu colesterolul

Beneficiile usturoiul sunt cunoscute inca din timpuri stravechi, fiind considerat o planta medicinala inca din antichitate. Bogat in fitonutrientii seleniu, zinc, mangan si vitaminele A si C, usturoiul intareste sistemul imunitar, impiedica formarea cheagurilor de sange, favorizand circulatia, si joaca un rol activ in combaterea colesterolului LDL.
Pentru a beneficia 100% de proprietatile medicinale ale usturoiului, acesta trebuie consumat crud.

Un mar pe zi, tine colesterolul departe

Fibrele, cele solubile in mod deosebit, au demonstrat o eficienta deosebit de mare in lupta cu colesterolul “rau”. Potrivit specialistilor, 15 grame de fibre solubile consumate zilnic pot determina scaderea nivelului colesterolului cu pana la 10%. Printre fibrele solubile care au acest efect se numara pectina, o substanta prezenta in mar care scade colesterolul “rau” si ajuta procesul de digestie.
Consumul zilnic de mere poate tine sub control nivelul colesterolului, afirma specialistii in nutritie.

Colesterolul crescut, un inamic invizibil
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: