10 feluri de a face fata dorintei de nicotina

10 feluri de a face fata dorintei de nicotina

Fumatorii care au incercat sa se lase cunosc bine simptomele sevrajului la nicotina: dorinta de a fuma o tigara, tulburari ale afectului, cresterea poftei de mancare si tulburari ale somnului.

Fumatorii care au incercat sa se lase cunosc bine simptomele sevrajului la nicotina: dorinta de a fuma o tigara, tulburari ale afectului, cresterea poftei de mancare si tulburari ale somnului.

Dorinta de nicotina poate fi foarte puternica. Cand ai astfel de momente este bine sa stii ca de obicei ele trec in mai putin de cinci minute, chiar daca fumezi sau nu. De fiecare data cand rezisti unei astfel de crize esti cu un pas mai aproape de renuntatul definitiv la fumat.

In continuare, iti spunem ce poti face pentru a putea trece mai usor peste aceste momente si a combate dorinta imperioasa de a a fuma:

1. Fa putina miscare. Iesi la o alergare, o plimbare sau macar coboara si urca niste scari. Cateva minute de activitate fizica pot stopa dorinta arzatoare de nicotina.

2. Inlocuieste tigarile cu produse de renuntare la fumat. Unele tipuri de terapie de inlocuire a nicotinei pot fi utilizate fara prescriptie medicala (diferite tipuri de guma cu nicotina, pastile cu nicotina, plasturi), altele necesita recomandarea unui medic (sprayuri cu nicotina, inhalatorul cu nicotina);

3. Priveste-te in oglinda. Racapituleaza cu voce tare motivele pentru care vrei sa te lasi de fumat, aminteste-ti beneficiile de a sta departe de tutun precum o viata mai lunga si mai sanatoasa, mai multi bani si timp pentru alte lucruri care iti fac placere.

4. Cheama ajutoare. Intalneste-te cu un prieten care nu fumeaza pentru o conversatie sau o plimbare scurta.

5. Imagineaza-ti ca plamanii tai devin mai sanatosi cu fiecare minut care trece si cu fiecare tigara la care ai renuntat.

6. Putina matematica. Fa un calcul cu cati bani ai putea economisi daca ai renunta la fumat intr-o saptamana, o luna si un an. Acum fa o lista cu dorintele pe care ti le-ai putea indeplini cu economiile facute sau gandeste-te cum ai putea investi acei bani.

7. Citeste povestile altor oameni care au renuntat la fumat. Vezi care a fost motivatia lor, metoda prin care s-au lasat ei si spune-ti ca poti si tu. Afla care ar putea sa fie motivatia ta si metoda care ti s-ar potrivi cel mai bine.

8. Gaseste-ti buna dispozitie. O stare de spirit vesela, optimista te va ajuta sa treci peste dorinta irezistibila de fumat. Iesi cu prietenii, nefumatori - daca ai astfel de persoane in jurul tau, gaseste-ti ceva distractiv de facut, citeste o carte, vezi o comedie, etc.

9. Fa planuri. Gandeste-te la cum te-ai putea recompensa dupa ce vei trece peste criza nicotinica.

10. Atitudinea pozitiva. Reaminteste-ti ca puterea de a trece peste dorinta de a fuma si a renunta la tigati este in mainile tale.

Un articol de Ciprian Chitu

Vizionare placuta


Kudika
16 Noiembrie 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri