Setari Cookie-uri

Saptamana cancerului de col uterin

Aminteste-ti... sa faci testare citologica Papanicolau

In perioada 20-26 ianuarie 2008, Romania marcheazã pentru a doua oarã consecutiv “Sãptãmana Europeanã de Prevenire a Cancerului de Col Uterin”

Bucureºti, 20 ianuarie 2008

In perioada 20 - 26 ianuarie 2008, Romania marcheazã pentru a doua oarã consecutiv, alãturi de toate celelalte þãri europene, “Sãptãmana Europeanã de Prevenire a Cancerului de Col Uterin” - o iniþiativã a Asociaþiei Europene pentru Cancer Cervical (ECCA*). Campania are ca scop educarea femeilor pentru prevenirea cancerului de col uterin.

“Aminteºte-þi de testarea citologicã ºi de vaccinare. Cancerul de col uterin poate fi prevenit”.

Aceasta este deviza campaniei menitã sã aminteascã femeilor de toate varstele cã o boalã gravã ºi care este provocatã de tipurile oncogenice ale papilomavirusului uman (HPV) poate fi combãtutã prin testare citologicã regulatã (testul Papanicolaou) ºi prin vaccinare. Campania de informare se adreseazã deopotrivã autoritãþilor, care trebuie sã se implice mai mult in dezvoltarea unor programe medicale bine puse la punct pentru testarea eficientã a tuturor femeilor, dar ºi profesioniºtilor in domeniul sãnãtãþii pentru depistarea bolii in stadii incipiente ºi publicului.

Compania GlaxoSmithKline este ºi anul acesta alãturi de ECCA in organizarea celei de-a doua Sãptãmani de Prevenire a Cancerului de Col Uterin. Astfel, GlaxoSmithKline continuã campania de informare ºi educare pentru prevenirea cancerului de col uterin, pe care a dezvoltat-o pe parcursul anului trecut ºi care s-a bucurat de sprijinul a 19 femei celebre din Romania.

Prima Sãptãmanã Europeanã de Prevenire a Cancerului de Col Uterin a avut loc in ianuarie 2007, la iniþiativa ECCA in parteneriat cu organizaþii ºtiinþifice europene, cu grupuri de sprijin pentru pacienþi ºi cu industria farmaceuticã, un suport important fiind adus de GlaxoSmithKline (GSK). Organizarea acestei prime sãptãmani de prevenire a cancerului de col uterin a reunit in Romania, cel mai mare numãr de parteneri in comparaþie cu celelalte þãri din Europa unde a fost derulat acest proiect. Acoperirea media a fost impresionantã ºi a fost distribuit un numar important de materiale informative atat medicilor cat ºi publicului larg.
Citește și:

Kudika
21 Ianuarie 2008
Echipa Kudika