Ati tot citit prin reviste sau pe internet ori ati cerut sfatul nutritionistului si ati reusit sa aflati cateva diete care sunt bune, sanatoase si promit, lent dar sigur, rezultate. Va mai abateti din cand in cand de la reguli, dar nu considerati ca este asa un mare pacat. Mai treceti eventual pe la o sala de fitness, insa cu un program haotic si totusi surplusul de kilograme nu da semne sa scada. De ce oare?

A slabit enorm! Uite cum arata Antonia acum!

Pentru ca fara sa va dati seama faceti cateva greseli care va impiedica sa slabiti.

1. Crezi ca fitnessul te slabeste, insa mai putin crezi intr-un program de fitness. De fapt, unul din secretele reusitelor in toate domeniile nu doar cel al frumusetii este programul. Organismul are capacitatea de a mentine dupa o perioada de o luna programul pe care l-ati avut zi de zi (este vorba de activitatile ritmice, indiferent de ce natura ar fi: masa, sport, somn, munca, invatat. Astfel ca dupa o perioada de ritmicitate organismul invata sa se pregateasca. Sa dau un exemplu concret pentru a intelege mai bine. Spre exemplu in fiacre zi va luati masa de pranz la ora 10:00. Organismul a memorat ca acesta este un program si in fiecare zi la ora 09:30 incepe sa se pregateasca de masa: sporeste secretiile gastrice, pregateste vezica biliara, creste usor insulina si pancreasul deja incepe preactivarea enzilmelor digestive, saliva isi modifica si ea compozitia pentru digestie, astfel ca la ora 10:00 cand va apucati de mancat organismul este deja pregatit pentru hrana si in felul acesta veti avea o digestie usoara si sanatoase, precum si un tranzit intestinal optim, fara constipatie, meteorism sau regurgitatii. La fel se intampla si in cazul sportului. Daca mergeti haotic la sala in timpul efortului organismul se chinuie sa se adapteze, obositi repede si nu reusiti sa aveti un efort fizic sustinut iar grasimile abia isi incep mobilizarea; facand sport cu regularitate organismul invata sa se pregateasca, astfel ca atunci cand incepeti exercitiile veti avea deja aportul de oxigen in tesuturi pregatit, veti rezista unui efort mult mai mare si prelungit, caloriile pregatite deja vor fi arse in numar mult mai mare si metabolismul celulelor musculare va fi unul foarte bun, astfel ca veti obtine rezultate de 5 ori mai repede decat o persoana care face sport fara un program.
2. Mancati repede si evident... mult! Nu, trebuie sa aveti alta viziune asupra mancarii! Aceasta trebuie sa fie sanatoasa si gustoasa, astfel incat sa o savurati! Alimentele trebuie mancate cu placere, incet, savurand fiecare gust, fara a vorbi in timpul mesei sau a bea lichide. Mestecati lent si de multe ori mancarea pana sa o inghititi. Daca sunteti obisnuiti sa mancati repede, aceasta metoda de mestecari multimple n-o sa va iasa din prima incercare, caci timpul vostru de deglutitie (inghitire) a fost invatat de creier la un numar mult mai mic de miscari masticatorii. Astfel ca aceasta adaptare de a mesteca mai mult alimentele se va face in timp, treptat, prin repetate incercari. Daca veti manca astfel veti sesiza ca senzatia de foame o sa dispara la o cantitate de alimente ingerata mult mai mica. La finalul mesei beti lichide. Ar trebui sa atrag atentia persoanelor care se infometeaza: infometarea ingrasa, pe principiul ca organismul se crede in criza alimentara si tot ce mancati depoziteaza sub forma de grasimi (ele sunt cele mai calorice si deci bune pentru perioada de criza) astfel ca nu veti intelege cum de mancati doar un pachet de biscuiti si un mar pe zi si tot va ingrasati. Merele nu ingrasa, dar infometarea... da!
3. Odihna. Stresul produce mari modificari la nivelul organismului, de aceea odihna este foarte necesara pentru refacerea organismului. Trebuie sa va organizati somnul, sa dormiti de la ora 22:00 pana la ora 07:00 dimineata.
(P)Contureaza-ti silueta in doar 14 zile!

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: