Andreea BilligUn text scris cu drag pentru tine de

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Andreea Billig este scriitoare, autoare a best-seller-ului "I Choose Love: Overcome Your Fears To Attract The Life You Want." Practica fitness, terapii alternative, mindfulness si yoga de sapte ani.

_______

Copyright interior si prima pagina: Alena Ozerova / Shutterstock

Lipsa somnului poate genera depresie clinica. In Statele Unite, insomnia afecteaza unul din trei adulti intr-un anumit moment al vietii, fiind mai frecventa la femei (care trec constant prin schimbari hormonale). Insomnia este adesea o caracteristica cheie in diagnosticarea depresiei

Tristetea si pesimismul pot afecta calitatea somnului. Uneori, sentimentele pot fi atat de coplesitoare incat ne impiedica sa adormim sau ne fac sa ne trezim in toiul noptii. Somnul este o stare de refacere in care corpul si mintea isi recapata fortele dupa experientele diurne. Atunci cand aceasta stare este intrerupta, te vei simti obosita, ceea ce poate duce la un cerc vicios de inactivitate si de insomnii.

Pericolul sporeste in timpul sezonului rece. Tulburarea afectiva sezoniera, spre exemplu, este o forma de depresie declansata zilele mai scurte si mai putina lumina solara, ceea ce poate impacta negativ ritmul circadian al unei persoane. Ritmul circadian este responsabil cu mentinerea unui program regulat de somn si stare de veghe. Tulburarea ritmului cicardian poate provoca insomnie si alte tulburari de somn si, ulterior, depresie. Vestea buna este ca simptomele depresiei dispar odata cu sosirea primaverii.
Pentru ca ne apropiem cu pasi repede de sosirea iernii, iata cateva lucruri pe care le poti face inainte de culcare pentru un somn mai bun.

Fa o scurta meditatie si asculta o muzica placuta in surdina. Aceste activitati te vor ajuta sa te relaxezi si sa te gandesti la lucruri placute si si neutre din punct de vedere emotional. Fa-ti o lista de lucruri pe care trebuie sa le realizezi a doua zi pentru a-ti calma mintea si a nu deveni obsedata de acestea. Astfel, somnul iti va fi mai linistit.

Practica posturi de yoga de relaxare si respira abdominal, profund. Vei dormi mai bine. Mentine temperatura din dormitor la un nivel rezonabil (nici foarte cald, nici rece) si da un dus cald inainte de culcare.

Nu uita ca un adult are nevoie in medie intre 7 si 9 ore de somn pe noapte pentru a se ssimti odihnit si pentru a preveni simptomele de depresie. Prea putine ore de somn te vor face sa te simtiti obosita si irascibila in timp ce somnul in exces poate cauza o stare de spirit negativa si o stare depresiva prelungita.

Suferi de insomnii: ce sa NU faci daca nu poti sa dormi
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: