Andreea BilligUn text scris cu drag pentru tine de

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Andreea Billig este scriitoare, autoare a best-seller-ului "I Choose Love: Overcome Your Fears To Attract The Life You Want." Practica fitness, terapii alternative, mindfulness si yoga de sapte ani.

_______

puterea meditatieiCopyright interior si prima pagina: StockLite / Shutterstock

De 5000 de ani, oamenii practica meditatia datorita efectului miraculos pe care il are asupra trupului si mintii. Insa abia recent stiinta a inceput sa accepte ca meditatia poate avea efecte puternice asupra bunastarii umane. Un studiu publicat recent demonstrat ca practica meditatiei ne influenteaza la nivel molecular.

La studiu au participat femei cu varste cuprinse intre 30 si 60 de ani, fara experienta in practica meditatiei. Acestea au fost impartite in doua grupuri: unul de incepatori si unul de relaxare. Evaluarile au fost facute dupa 10 zile si au continuat pe parcursul a a zece luni. Acestea au tinut cont de eventualele simptome de depresie, precum si de nivelul de vitalitate, constienta si anxietate.

Desi ambele grupuri au inregistrat progrese semnificative in starea de bine, incepatoarele au facut progrese mult mai mari in privinta gradului de depresie in comparatie cu cele din grupa de relaxare. Asadar, daca vacanta ne ajuta sa ne simtim mai bine pe termen scurt, meditatia ne ajuta sa ne mentinem starea de bine pe termen lung.

Cercetatorii au identificat, de asemenea, si un alt efect al meditatiei. Este vorba de o retea diferita de gene formate din celule anti-imbatranire. Pentru a beneficia din plin de acesta,este insa nevoie sa practici meditatia in mod regulat. Vedete precum Tina Turner, care a inceput aceasta practica la 40 de ani, reprezinta un exemplu viu al acestui fenomen.

Un alt studiu, realizat de Universitatea Harvard, a constatat ca meditatia reconstruieste materia cenusie a creierului in doar opt saptamani. Studiul a demonstrat ca, prin inducerea unei stari de bine, meditatia a contribuit la scaderea nivelului stresului si a dus la imbunatatirea calitatii vietii participantilor.

Daca nu esti inca familiarizata cu meditatia si te intrebi daca sa incepi sau nu, iti recomand sa iti asculti inima si sa incerci. Este pur si simplu un act de gasire a pacii interioare si de oprire a mintii. De a lasa gandurile sa vina si sa treaca, fara a a incerca sa le opresti sau sa le conrolezi, fara a le atasa o semnificatie sau o emotie.

Tehnicile de meditatie potrivite pentru fiecare semn zodiacal
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: