Sursa: Garbo

Patru greseli pe care le faci cand gatesti cu ulei de masline

Desi fiecare regiune geografica sau chiar grup cultural din intreaga lume prezinta propriul specific in ceea ce priveste alimentatia, nu se poate spune ca exista o dieta universal sanatoasa sau nesanatoasa, insa ceea ce este interesant pentru majoritatea oamenilor preocupati de propria sanatate sunt dietele/regimurile alimentare ale populatiei din tarile cu cele mai scazute rate ale bolilor cronice, care se pare ca au ceva in comun: o bogatie de fructe si legume, leguminoase, grasimi sanatoase si savurarea mancarurilor atat cu papilele gustative, cat si cu retina. Iata cateva mostre ale intelepciunii unor popoare in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa:

Suedia

Foto: Rikard Stadler / Shutterstock.com

Din cauza climei aspre in cea mai mare parte a anului, suedezii nu pun mare pret pe legume si fructe, insa regimul lor alimentar nu este departe de a fi considerat unul dintre cele mai sanatoase din intreaga lume: bucataria scandinava se bucura de abundenta pestelui proaspat bogat in acizi grasi omega-3 si de abundenta fibrelor, vitaminelor si mineralelor continute de painea de secara, extrem de satioasa si nutritiva. Cauta in comert paine cu un continut mare de faina de secara sau, daca te pricepi, fa-ti propria paine in casa, pentru a te putea bucura de proprietatile sale benefice pentru sanatate.

Mexic

Foto: Guacamole; Foodio / Shutterstock.com

Traditia mexicana presupune savurarea unui almuerzo, un pranz care este si masa principala a zilei. Conform ultimelor cercetari in domeniu, se pare ca organismul este mult mai putin receptiv la actiunea insulinei pe timp de seara, asa ca mancatul tarziu sau noaptea duce la castig ponderal, chiar daca, spre exemplu, numarul caloriilor pranzului si cinei este acelasi. In plus, o masa bogata la mijlocul zilei inhiba senzatia de foame nervoasa de mai tarziu si supraalimentarea consecutiva.

Japonia

De la japonezi au sosit multe sfaturi decente in ceea ce priveste alimentatia, sfaturi care au in spate si o importanta sustinere stiintifica: in Japonia, numai 5% din populatie este obeza, spre deosebire de SUA, aproximativ 2 din 3 adulti sunt supraponderali sau obezi. Japonezii au dat restului lumii celebrul dicton “hara haci bu” – “mananca pana cand esti 80% satul” si au reusit sa faca din servirea mesei sau a ceaiului un adevarat ritual.

mancare japoneza

Foto: KPG_Payless / Shutterstock.com

Se stie ca in primul rand savuram mancarea cu ajutorul ochilor, iar mesele japonezilor sunt foarte placut asezate, in vase mici, de diferite forme, in care mancarea arata extrem de apetisant. Pe langa asta, japonezii au cateva feluri de mancare bogate in nutrienti, sarace in calorii si extrem de sanatoase pentru organism: supa miso, tempeh sau binecunoscutul sushi. Citeste continuarea articolului in Garbo>

Beneficiile fructelor de sezon asupra sanatatii
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: