5 Cereale și pseudocereale pe care să le introduci în alimentația obișnuită

5 Cereale și pseudocereale pe care să le introduci în alimentația obișnuită

Cerealele au un gust minunat, sunt sățioase și fără ele nu ne-am mai putea bucură de cele mai delicioase sortimente de pâine, patiserie, de prăjituri și cruste crocante.

Deși suntem obișnuiți să consumăm în special grâu, orez alb, ovăz, orz și secară, totuși mai există și alte cereale și pseudocereale pe care le putem introduce în alimentația noastră obișnuită.

Cum putem consuma cerealele și pseudocerealele

Le putem pune în râșnița sau moară de bucătărie și le transformăm în făină. Putem de asemenea să achiziționăm făină direct din magazine. Putem combină făină de cereale, în anumite proprotii, pentru a obține preparate savuroase și nutritive.

Cerealele mai pot fi fierte în apă multă și consumate ca atare cu fructe, dulceață, în budinci sau chiar în salate. De asemenea se pot pune în rețete de smoothie sau shake sau pot fi fierte în lapte. Există și rețete dedicate, de exemplu rețete pentru orez negru sau pentru amarant. O rețeta delicioasă o reprezintă o idee vegană (de post) de salată de icre din amarant.

Amarant

Bogat în proteine, dar și în vitamine precum vitamina A, E, D, și complex de vitamina B, acesta reprezintă o bună sursă de nutrienți în alimentația noastră. Poate fi folosit pentru a „lega” tocănițele, pentru budinci, dar și pentru a prepară o salată de icre vegană. Amarantul mai conține minerale precum magneziu, zinc, fosfor, cupru, mangan, fiind mai bogat în calciu decât alte cereale. Acesta nu conține gluten, iar dacă îl achiziționați de la producători care nu l-au contaminat, îl puteți folosi în preparate gluten free.

Amarant puteți achiziționa din magazinul online Plantum.ro – preț 9,99 lei

Quinoa Ecologică

În funcție de gust, dar și de culoare, puteți alege quinoa albă sau alte culori de quinoa. Se găsește chiar și mix de quinoa, dacă doriți să consumați în același preparat toate varietățile. Quinoa este delicioasă și foarte ușor de folosit, fierbe destul de repede și reprezintă un ingredient important în perioadele de post sau în alimentația vegană. Quinoa se folosește la obținerea dulciurilor, la prepararea chiftelelor, în shake-uri cu lapte vegetal, în batoane cu cacao și în obținerea altor duclciuri. Sunt atâtea rețete care folosesc quinoa. Această este foarte hrănitoare, conținând, se pare, aminoacizii esențiali. Quinoa de asemenea nu conține gluten.

Quinoa ecologică puteți achiziționa din magazinele Vegis.ro – preț 12,50 lei

Mei decorticat

Meiul este delicios, are o culoare galbenă, o aromă delicată și o textura asemănătoare cu cush-cush-ul. Are un conținut bogat în vitamine, în special vitamine din complexul B, dar și în minerale, fibre, proteine și glucide de bună calitate. Meiul de asemenea nu conține gluten.

Puteți achiziționa mei decorticat din magazinele Vegis.ro – preț 7,9 lei

Hrișcă crudă decorticată

Hrișcă este aromată, cu un gust aparte. Poate fi consumată sub formă de făină, fiartă sau prăjită, cu miere sau în salate, în smoothie sau shake ori în rețete de chifteluțe, budinci sau preparate de legume. Este săracă în calorii, dar bogată în proteine, vitamine și minerale, fără a conține gluten, de aceea mulți o consideră că fiind superioară grâului.

Puteți achiziționa hrișcă crudă decorticată din magazinele Vegis.ro – preț 6,32 lei

Orez negru

Orezul negru este bogat în antioxidanți, în fibre și carbohidrați de bună calitate. Are un gust plăcut și asortează preparatele din carne sau legume. Despre diferențele dintre tipurile de orez puteți citi mai multe informații în articolul: OREZUL ROȘU, BRUN, ALB SAU NEGRU: CARE ESTE CEL MAI BUN?

Puteti schizitiona Orez Negru din magazinele BioBoom.ro – pret 12,9 lei

Foto: By marekuliasz/ shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: