Dieta pe placul inimii

Dieta pe placul inimii
Kudika
11 Iulie 2011

Vitamine, proteine si grasimi. Acestea sunt cele trei grupe de nutrienti de care organismul nostru are nevoie pentru a functiona la capacitate maxima.

Vitamine, proteine si grasimi. Acestea sunt cele trei grupe de nutrienti de care organismul nostru are nevoie pentru a functiona la capacitate maxima.

Meniu echilibrat

dieta pentru inima

Indiferent ca suntem la cura de slabire, ca suntem vegetarieni sau ca suntem gurmanzi trebuie sa oferim corpului nostru surse de energie.

Iar cel mai important lucru este sa pastram un echilibru intre aceste trei grupe de nutrienti. Adica nu avem voie sa exageram cu ceva (cum ar fi dulciurile) si nici sa excludem altceva (cum ar fi grasimile). Asta fiindca dezechilibrele slabesc organismul si in timp chiar il imbolnavesc. Cateva exemple: insuficienta hepatica, tulburari digestive, osteoporoza si boli cardiovasculare. Acestea sunt doar cateva din consecintele alimentatiei dezechilibrate.

Mai grav este cand faci infarct. Si da, alimentatia dezechilibrata impreuna cu alti factori (precum stresul si oboseala cronica) poate duce la infarct. Iar problema bolilor cardiovasculare, ar trebui sa fie (in Romania si in multe alte tari din lume) una de maxim interes.

De exemplu, numai la noi in tara doi din trei oameni sufera de boli ale inimii. Iar 80% din aceste afectiuni pot fi prevenite cu o alimentatie corecta si un stil de viata sanatos.

Hrana pentru inima

Ce inseamna alimentatie sanatoasa? In primul rand inseamna sa fim atenti la calitatea grasimilor consumate si sa nu facem excese. Untul, smantana, carnea grasa de porc si de vita sunt surse de grasimi saturate adica acele grasimi care cresc nivelul colesterolului si pe care ar fi bine sa le evitam.

Uleiurile vegetale (de in, de rapita, de floarea soarelui), produsele pe baza acestor uleiuri (margarina si maionezele), fructele oleaginoase (migdalele, alunele, fisticul), si pestele (heringul, somonul si macroul) sunt surse de grasimi nesaturate, acele grasimi care scad nivelul colesterolului si care sunt recomandate spre consum.

Institutii internationale precum Federatia Internationala a Inimii si Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda ca, pe cat posibil sa inlocuim grasimile saturate cu cele nesaturate. In plus daca avem un stil de viata activ, putem mentine colesterolul in limite normale iar sansele de a dezvolta boli cardiovasculare scad semnificativ.

Comunicat de presa

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: