Probioticele sau alimentele vii

Probioticele sau alimentele vii

Organismul uman prezinta la nivelul unor mucoase o flora microbiana care ii confera numeroase beneficii: flora respiratorie si orala, flora intestinala, flora vaginala. Aceste microorganisme care traiesc in stransa legatura cu organismul nostru ne sunt foarte necesare pentru mentinerea sanatatii. Stiati ca organismul nostru contine mai multe celule microbiene indispensabile sanatatii decat prorpiile noarte celule? Practic suntem contituiti dintr-un procent mai mare de microorganisme.

Organismul uman prezinta la nivelul unor mucoase o flora microbiana care ii confera numeroase beneficii: flora respiratorie si orala, flora intestinala, flora vaginala. Aceste microorganisme care traiesc in stransa legatura cu organismul nostru ne sunt foarte necesare pentru mentinerea sanatatii. Stiati ca organismul nostru contine mai multe celule microbiene indispensabile sanatatii decat prorpiile noarte celule? Practic suntem constituiti dintr-un procent mai mare de microorganisme.

probioticeAceste microorganisme traiesc intr-un echilibru sensibil pe care il putem perturba in special printr-o alimentatie saraca in fibre, minerale si vitamine, prin tratamentele antibiotice sau stres puternic. Stiati ca florei intestinale de exemplu ii trebuie o jumatate de an ca sa se refaca dupa numai o saptamana de antiobioterapie? De aceea medicii sugereaza in general suplinirea hranei cu alimente probiotice care ar trebui consumate zilnic.

Ce sunt alimentele probiotice?

Alimentele probiotice sunt alimente vii pentru ca ele contin un mic univers de microorganisme care ne ajuta sa ne mentinem sanatatea, suplinind distrugerile florei de la nivelul diverselor mucoase. Aceste microorganisme fermenteaza de obicei alimentul, dand si gustul usor acru si au functii foarte importante in organismul nostru, de exemplu sinteza vitaminei B12 este facuta de bacteriile intestinale.

Alimentele probiotice sunt in general cele care se cosnuma fermentate, ca de exemplu branzeturi proaspete, iaurturi, lapte batut, dar si drojdia de bere. Unele alimente contin chiar bacterii special cultivate in laboratoare pentru o selectie cat mai buna avand deci beneficiile cele mai multe asupra sanatatii noastre. Aceste alimente trebuie consumate zinic, cum ar fi branzeturile si iaurturile.

Alimentele probiotice imbunatatesc astfel flora intestinala, dar si pe cea vaginala, asadar daca aveti candidoza sau diaree ori o alta tulburare de tranzit iar medicul curant va sugereaza sa mancati zilnic iaurturi si branzeturi sa nu va mire legatura intre alimentatie si patologie.

Care sunt beneficiile probioticelor?

iaurt probioticPrin aportul de microorganisme ce suplinesc carentele florei organismului alimentele probiotice au urmatoarele efecte:

Vizionare placuta


Kudika
8 Iunie 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri