Comunicat de presa

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Asta cu atat mai mult cu cat avem tendinta de a compensa carentele de vitamine si minerale cu mancaruri grele sau chiar nocive. Pentru a ne pastra insa si frumoase si sanatoase, nutriţionistii ne arata cum si ce ar trebui sa mancam.

alimentatie sezon rece

Echilibrul alimentar pe timp de iarna se mentine pe de o parte prin acumularea de vitamine din ceea ce mancam in fiecare zi si pe de alta parte prin hidratarea corespunzatoare a organismului.

Specialistii in nutritie de la Clinica Carezone ne arata care sunt cele mai potrivite substante nutritive si unde le gasim. Pe langa vitamina C, care reduce durata simptomelor racelii care ne da batai de cap iarna, si care se gaseste în citrice, ardei gras, broccoli, salata verde sau varza, mai avem nevie si de vitaminele A, D, B6 si zinc.

Vitamina A creste rezistenta la infectii,prin protejarea epiteliilor si mucoaselor, iar cele mai importante surse sunt ficatul, laptele, branzeturile, galbenusul de ou, pestele, legumele cu frunze verzi, fructele si legumele galbene si portocalii.

Vitamina D cu rol imunomodulator se gaseste foarte greu iarna pentru ca se formeaza sub influenta razelor solare ultraviolete. Aceasta se acumuleaza prin consumul de peste gras si galbenus de ou. Din carne rosie, pui, peste, banane, fasole boabe, mazare, linte sau cereale integrale organismul extrage vitamina B6. Zincul, care are un rol extrem de important in imunitatea celulara si umorala, se gaseste in fructe de mare (mai ales stridii), oua, lactate si cereale integrale.

Pentru apararea antiinfectioasa avem nevoie de un aport optim de proteine adica carne slaba de pui, curcan, vita, peste,precum si din lactate, oua, produse din soia, nuci, migdale, leguminoase.

Foto: sxc.hu

Cat inseamna 200 de calorii? In portii de mancare
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: