Un scenariu obisnuit de iarna implica nopti friguroase, dimineti racoroase si nevoia de a ne cuibari in casa sub o patura cautand caldura. La fel, un scenariu comun pentru iarna este si apetitul nostru crescut. Tocmai de aceea, trebuie sa fim atenti ce alimente consumam si ce alimente evitam.

Iata cateva mancaruri benefice pentru organismul nostru in sezonul rece:

SUPA

alimente care iti incalzesc corpul

Locuri de poveste: cele mai frumoase destinatii pe care sa le vizitezi iarna
Image © Shutterstock.com

Care sunt sansele sa ne bucuram de o supa fierbinte si gustoasa in toiul verii? Zero, bineinteles. Asadar, anotimpul perfect pentru a-i oferi organismului nostru o supa hranitoare este iarna. Putem alege numeroase variante sanatoase ale acestui fel principal: supa de rosii, supa crema de legume (cartof, morcov, dovleac, broccoli etc.), supa de pui sau gaina cu taitei, supa de ceapa si asa mai departe. Supa ii ofera organismului nostru in sezonul de iarna nutrientii de care are nevoie si ne ajuta sa ne incalzim dupa o zi petrecuta in frig.

FRUCTE USCATE

Iarna nu-i ca vara nici in ceea ce priveste fructele. In sezonul rece ne este foarte greu sa gasim fructe proaspete care sa nu fie tratate cu diferiti compusi chimici daunatori pentru organism. Tocmai de aceea, cea mai sanatoasa varianta pentru a-i oferi corpului nostru proteine si nutrient se gaseste in fructe uscate precum smochinele, stafidele, migdalele, nucile etc. Ele sunt usor de luat la pachet si ofera o senzatie de satietate de lunga durata. Ai grija totusi sa nu le consumi in cantitati mai mari daca doresti sa iti mentii greutatea in limite normale.

Supa detoxifianta cu linte: o reteta aromata si sanatoasa!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: