Kudika
23 Septembrie 2015

Atunci cand iti doresti un par sanatos, care sa creasca repede sau pur si simplu vrei sa ai un par lung in cel mai scurt timp dupa o tunsoare, ei bine trebuie sa stii ca nu este suficient sa folosesti produse de ingrijire de buna calitate, destinate problemelor tale.

Desigur, ingrijirea este importanta pentru mentinerea sanatatii parului si scalpului, insa adesea nu este suficienta. Aceasta pentru ca radacina firului de par se hraneste atat prin substantele care patrund prin piele, cat si din nutrientii pe care ii primeste din vasele de sange aflate in vecinatate. Hrana oferita de vasele de sange este principala si esentiala pentru mentinerea sanatatii firului de par, iar secundar putem imbunatati starea podoabei capilare folosind produse de ingrijire care ajung la radacina parului.

Lista celor 30 de ALIMENTE cu calorii NEGATIVE

alimente care stimuleaza cresterea parului

Iata de ce atunci cand dorim o piele sanatoasa sau un par sanatos trebuie sa ne indreptam atentia asupra alimentatiei si sportului. Sportul, masajul, sauna – toate acestea intretin o buna circulatie a sangelui, iar alimentatia ne ofera nutrientii de care avem nevoie. Stiati ca pielea (aici includem si scalpul) este ultimul organ unde sunt cedati nutrientii? La cele mai mici carente pielea noastra sufera.

Alimente care iti ajuta parul sa creasca mai repede

Semintele si fructele oleaginoase crude

Semintele si fructele oleaginoase, nepreparate termic, contin vitamine din complexul B care stimuleaza functiile celulare si ajuta in cresterea si regenerarea firului de par. Desigur, semintele si fructele oleaginase aduc mult mai multe beneficii sanatatii, dintre care va invitam sa cititi despre semintele de chia, semintele de dovleac, semintele de in, semintele de canepa.

alimente care stimuleaza cresterea parului

Zarzavaturile si legumele verzi

Acestea contin fier, antioxidanti, vitamina C si multi alti nutrienti deosebit de necesari mentinerii frumusetii si tineretii. Legumele verzi si zarzavaturile/condimentele inhiba procesele de imbatranire si previn aparitia cancerului. Printre acstea enumeram: salata verde, varza, cruciferele, broccoli, patrunjelul, mararul, cimbrul, busuiocul etc.

Morcovii

Bogati in beta-caroten, morcovii sunt o adevarata sursa de sanatate pentru pielea noastra si nu numai. Morcovii ne hranesc pielea, reduc considerabil efectele soarelui asupra celulelor cutanate si stimuleaza regenerarea celulara. Radaicnile firelor de par sunt de asemenea stimulate, astfel incat parul creste mai repede, cresterea acestuia devenind vizibila la numai 2 saptamani.

Fructele de padure

Fructele de padure contin cel mai puternic antioxidant din natura: resveratrolul. Alimentele care contin resveratrol sunt usor de recunoscut dupa culoarea lor mov inchis si adesea pateaza pielea sau hainele in albastru intens.

De exemplu strugurii, murele, fragii, porumbele, afinele, malinele, murele, prunele, visinele – contin acest puternic antioxidant numit resveratrol.

Alimentele bogate in antioxidanti curata organismul de toxine si stimuleaza functiile metabolce, activand toate organele, inclusiv pielea.

Va sugeram sa cititi si Alimente negre, magie alba pentru sanatate

Pestele

Pestele este bogat in omega 3, omega 6 si omega 9, dar si in seleniu, zinc, fosfor, calciu si asa mai departe. Este recomandat sa alternati pestele oceanic cu cel de rau si sa consumati, cand si cand, peste mic care se mananca cu tot cu oase. ATENTIE: NU prajiti pestele, nu folositi ulei la prepararea acestuia, nu consumati pestele alaturi de paine si alte fainoase, amidonoase (cartofi, orez), paste sau orice alt produs obtinut din cereale – cerealele cheleaza calciul.

GHIDUL nestiut al ALIMENTELOR: secretele din farfuria ta

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: