Rolurile aciului folic in organism

Acidul folic asigura buna functionare a sistemului nervos, prevenind aparitia bolii Alzheimer sau a tulburarilor de dezvoltare la fat in viata intrauterina.

5 Suplimente pentru o VARA in forma

Acidul folic este de asemenea implicat in producerea globulelor rosii din sange la nivelul maduvei hematopoietice, fiind astfel o vitamina importanta in preventia si tratamentul anemiei.

Acidul folic stimuleaza de asemenea cresterea si regenerarea celulara, mentinand organele in buna functionare si contribuind la refacerea tesuturilor.

Acidul folic este de asemenea implicat in fertilitate, dar si in prevenirea atacurilor de panica sau a fobiilor puternice (de exemplu teama de a iesi singur pe strada).

Iata deci ca acidul folic este o vitamina cu roluri complexe in organism si nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra.

Va recomandam si supliment alimentar cu acid folic, disponibil pe site-ul Vegis.ro

Alimente care contin acid folic

Morcovii contin acid folic

Morcovii pot fi o sursa importanta de acid folic, mai ales ca sunt usor de folocit in aproape orice preparat culinar.

Nucile si semintele - bogate in cid folic

Acestea se numara printre alimentele cu cea mai mare concentratie de acid folic, doua linguri sau o jumatate de ceasca putand acoperi necesarul zilnic de acid folic.

Varza de Bruxelles

O ceasca de varza de Bruxelles fiarta va va oferi aproximativ 25% din necesarul zilnic recomandat.

Verdeturile

Verdeturile nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra, daca dorim sa prevenim sau sa tratam anemia. Verdeturile sunt bogate in acid folic, in fier si vitamina C – cei mai importanti nutrienti in lupta contra anemiei.

Citricele

In ordine descrescatoare privind concentratia in acid folic enumeram urmatoarele citrice: papaya, portocale, grapefruit.

Fructele de padure

Fructele de padure sunt bogate in acid folic, dar si in cel mai puternic atioxidant din natura: resveratrolul.

Mazarea, fasolea, lintea

Acestea sunt usor de folosit in bucatarie: la garnituri, in supe creme, in preparate sub forma de pasta sau chiar in salate.

Bamele

Delicioase in mancarea de bame, acestea reprezinta veritabile surse de acid folic. Desigur, sunt consumate sezonier, insa nu ar trebui sa le ratati.

Avocado

Avocado se numara printre fructele bogate in acid folic, dar si in grasimi e buna calitate, reprezentand totodata si o veritabila surs de proteine vegetale.

Alte alimente bogate in acid folic:

  • Sfecla rosie;
  • Conopida;
  • Telina,
  • Porumbul;
  • Dovleacul placintar;
  • Broccoli;
  • Sparanghel

Va recomandam sa cititi si:
5 Alimente care contin mai mult CALCIU decat BRANZA

29 De Alimente care contin ACID FOLIC
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: