Cerealele, laptele, fructele, legumele si carnea - principalii aliati ai cresterii armonioase a copiilor

Cerealele, laptele, fructele, legumele si carnea - principalii aliati ai cresterii armonioase a copiilor
Kudika
28 Ianuarie 2014

Tetra Pak, lider in industria procesarii si ambalarii alimentelor, continua eforturile de promovare a alimentatiei echilibrate si a beneficiilor consumului de lapte la copiii prescolari si scolari.

„Copilul trebuie invatat de mic sa capete obiceiurile alimentare sanatoase si echilibrate prin crearea unor ritualuri alimentare in ce priveste numarul de mese pe zi, daca este posibilul orarul acestora, locul unde se ia masa si mai ales ceea ce mananca. Aceasta se poate realiza in special prin modelul familial care ar trebui sa fie sustinut si in cadrul gradinitei si scolii. Daca un copil primeste din primii ani de viata lapte, produse lactate, legume, fructe, le vede zilnic pe masa lui, ulterior, intrand in sistemul educational, va continua sa le consume in fiecare zi, se va obisnui cu aceasta alimentatie, isi va crea astfel obiceiuri sanatoase pe care le va continua ca adolescent si adult. De aceea, este foarte important ca parintii sa se implice nu doar acasa, ci si la gradinita si la scoala, sa ceara informatii despre meniul copilului lor, sa spuna NU produselor pe care acasa nu le ofera copilului, daca le considera mai putin sanatoase, sa fie mereu prezenti si constienti ca eforturile de a-l invata pe copil sunt continue caci educatia pentru o viata sanatoasa este una din cele mai importante mosteniri pe care un parinte le poate transmite copilului sau.

Este bine sa nu se renunte la aceste principii legate de alimentatie nici sub presiunea mediului social si nici in perioadele (firesti, de altfel) de rebeliune ale copilului, specifice anumitor varste”, declara Cristiana Haica, psiholog.

Copiii si adolescentii au un necesar mai crescut de calciu, de aceea laptele este una dintre primele optiuni alimentare. Preventia rahitismului este foarte importanta la copii, inca din primele zile de viata, de aceea laptele care contine cca 125 mg de calciu la 100 de ml, este important sa faca parte din alimentatia echilibrata a copilului. Nevoia de calciu la copii este foarte ridicata, astfel:

  • Copil de 0-12 luni – 400-800 mg/ zi
  • Copil 1-3 ani – 500 mg/zi
  • Copil 4-8 ani – 800 mg/zi
  • Pubertate – 1300 mg /zi

Ideal mamele trebuie ajutate sa isi alapteze copilul nou-nascut cat mai mult, urmand ca, treptat, in diversificare sa fie introduse alimente precum legumele, fructele, lactate, laptele ramanand aliment esential a fi consumat zilnic, inclusiv in adolecenta.

Ce spun studiile

Conform unui studiu2 comandat de Tetra Pak si realizat de 360insights in randul consumatorilor urbani, numai 43% dintre romani iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic acasa, iar dintre acestia persoanele active au cele mai mici procente (38% dintre cei de 18-24 de ani si 39% dintre cei de 25-34 de ani); in schimb, procentele cresc in randul consumatorilor maturi si varstnici (53% dintre cei de 45-54 de ani, 72% dintre cei de 55-64 de ani). Obiceiul de a lua micul dejun nu este influentat de existenta unui copil in familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii.

Studiul MAMM privind aportul de micro si macronutrienti a fost realizat in 2007 de compania de cercetare Mercury Research, cu sprijinul Danone, si sub coordonarea UMF “Iuliu Hatieganu” din Cluj-Napoca. Studiul a avut ca obiectiv principal inregistrarea timp de 7 zile consecutive a aportului alimentar la copii cu varste cuprinse intre 3 – 6 ani, in familie, in crese si in gradinite pe baza unor chestionare si a unui jurnal de alimentatie a copilului. Esantionul a inclus un numar de 394 de copii prescolari (in numar egal baieti si fete), fiind un esantion reprezentativ din punct de vedere demo-geografic si social. Nu au fost inclusi in studiu copii care, din cauza unor probleme medicale sau de dezvoltare psihosomatica au un regim alimentar special.

Conform rezultatelor acestui studiu, 93% dintre copii au un aport mediu zilnic de calciu de 524 de mg/zi fata de doza zilnica recomandata la grupa respectiva de varsta de 800 de mg/zi.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri