Reteta sanatatii are la baza un singur ingredient: imunitatea. Ca sa reusesti sa ii asiguri copilului tau un nivel optim de functionare al sistemului imun trebuie sa ii formezi un stil de viata sanatos, stil de viata ce te include si pe tine ca parinte.

4 minerale esentiale pentru sistemul imunitar

Alimentatia

Alimentatia reprezinta o veriga de baza. Mai ales dupa iarna, cand regimul bogat in carne si grasimi si sarac in fructe si legume a dus la anumite carente nutritionate, de vitamine si minerale, introducerea in regimul alimentar zilnic a fructelor si legumelor este esential. Desi multe diete sanatoase mizeaza foarte mult pe fructe si legume, ele sunt mai mult destinate adultilor, copiii avand nevoi esentiale si de proteine pe care le iau din produsele animale: carne, oua. Copilul se afla in crestere si toate sistemele sale sunt inca in stadiul de dezvoltare cand acumuleaza o mare cantitate de nutrienti si energie pentru a se dezvolta sanatos, astfel daca micutul nu va primi proteinele necesare dezvoltarea sa va fi deficitara, la fel se intampla si in cazul carentelor de vitamine si minerale. Astfel el trebuie sa aiba o dieta echilibrata care sa cuprinda atat lipide, proteine si glucide cat si vitamine si minerale. Micutul trebuie sa manance carne de pui sau de peste (contin proteine si unii acizi grasi cum ar fi omega 3) preparata la gratar, cuptor sau fiarta (supe de exemplu), o salata pe zi, cateva frcute, si 1-2 oua pe saptamana (ouale contin cele mai bune proteine, cele de clasa I). Copilul are nevoie si de dulce pe care il vor lua in special din fructele dulci si din unele legume (fasole boabe, mazare, cartof), evitandu-se dulciurile combinate cu grasimi complexe care sunt toxice pentru micut (prajituri cu creme, torturi, frisca etc). Prin alimentatie sporiti imunitatea copilului, caci daca fiecare tesut primeste nutrientii necesari va functiona corespunzator, nefiind slabit si sensibil. Totodata proteinele intra in formarea anticorpilor. Insa nu doar alimentatia este necesara pentru functionarea optima a sistemelor organismului, ci si buna oxigenare care se obtine prin miscare.

Sportul

In zilele noastre din ce in ce mai multi copii sunt privati de sport din cauza activitatilor moderne pe care le au: jocurile pe calculator, filmele etc. Copilul are nevoie de miscare si in lipsa acesteia nu se va dezvolta corespunzator. Incercati ca in fiecare zi sa faceti macar dimineata putina gimnastica sau o scurta plimbare cu copilul (spre exemplu nu luati autobuzul cateva statii pana la scoala sau gradinita) sau daca timpul chiar nu va permite inscrieti-l la o activitate sportiva. Mergeti week-end-urile la un gratar sau in parc cu micutul (evident, daca vremea este favorabila). Ideal ar fi sa ii formati un program pentru sport si in acest sens cel mai indicat este sa il inscrieti la un club (de dans, de inot, aerobic, atletism etc).

Intareste-ti sistemul imunitar
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: