5 motive pentru care exercitiile fizice nu dau rezultate

5 motive pentru care exercitiile fizice nu dau rezultate
Kudika
5 August 2009

Ne place sa ne ingrijim de imaginea noastra, iar daca o cura de slabire elimina surplusul de kilograme, mai avem insa de tonifiat corpul pentru a arata ca in reviste. Formele tonice, ridicarea feselor si a sanilor, proeminenta usoara a abdomenului si curburile suple ale gambelor si gleznelor se obtin numai prin efectuarea exercitiilor fizice, nefiind utila in acest sens dieta.

Ne place sa ne ingrijim de imaginea noastra, iar daca o cura de slabire elimina surplusul de kilograme, mai avem insa de tonifiat corpul pentru a arata ca in reviste. Formele tonice, ridicarea feselor si a sanilor, proeminenta usoara a abdomenului si curburile suple ale gambelor si gleznelor se obtin numai prin efectuarea exercitiilor fizice, nefiind utila in acest sens dieta.

Insa ce se intampla daca ne apucam cu harnicie de efectuarea unor exercitii acasa sau la sala si rezultatele nu apar? Nu este util doar sa faci exercitii (oricum este mai bine decat deloc, dar poate fi si mai rau daca nu respectati pozitia coloanei care poate fi usor afectata), important este si modul efecturarii lor. Incercam practic sa vorbim despre CALITATEA exercitiilor fizice.

Iata care sunt cele mai frecvente 5 greseli pe care le facem la sala sau in timpul exercitiilor fizice, greseli ce compromit rezultatele pozitive.

Ritmul

Te-ai gandit vreodata care este cel mai bun ritm atunci cand faci exercitii? Probabil ca cel mai eficient ti se pare cel rapid. In realiatate insa cel mai bun exercitiu este cel realizat lent, astfel incat muschiul sa nu fie bruscat si sa se dezvolte in special fibrele albe, cele care dau mai multa forta pe volum mic si rezista mult mai mult timp. Totodata efectuand lent exercitiile nu risti sa faci rupturi musculare si in locul rezultatelor pozitive, sa ai unele distructive. Exercitiile efectuate lent sunt si cele mai mari consumatoare de energie. Se fac exercitii cu greutati mici, insa multe repetari intr-o serie, de obicei peste 50, depinde ce lucrati. Nu se fac mai mult de 3-5 serii.

Lipsa exercitiilor de sincronizare musculara

De obicei daca lucrezi la aparate vei focaliza efortul pe o arie musculo-scheletala cat mai redusa. Insa aceste exercitii nu sunt de intretinere, caci lucrezi ca un robotel. Intai trebuie efectuate exercitiile care sincronizeaza mai multe grupe musculare, exercitiile libere, cu gantere si miscari ample sau cele de aerobica, iar pentru picioare puteti folosi saculetii de nisip. Aceste exercitii sunt cele care iti tonifica musculatura intregului organism si iti reface postura, indreapta coloana, singura conditie fiind sa le executi in pozitie corecta. Nu izola grupele musculare la care lucrezi decat in finalul programului de exercitii, cand va trebui sa lucrezi doar unele grupe, urmand ca data urmatoare sa lucrezi altele.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri