Efectele alimentelor asupra tenului

Efectele alimentelor asupra tenului
Kudika
14 Mai 2009

Probabil ca va intrebati daca regulile de nutritie sunt valabile si pentru calitatea pielii si daca exista alimente care ne pot face tenul de portelan doar consumandu-le sau, dimpotriva, evitandu-le. Ei bine, da!

Probabil ca va intrebati daca “regulile” de nutritie sunt valabile si pentru calitatea pielii si daca exista alimente care ne pot face tenul de portelan doar consumandu-le sau, dimpotriva, evitandu-le. Ei bine, da!

Pielea este nu numai oglinda starii noastre sufletesti, dar si a sanatatii. Culoarea, textura si tonusul ei sunt rezultatul consumului constant de vitamine, minerale, acizi grasi esentiali etc. Oricat de mult ne-am ingriji, oricat de multe creme scumpe am folosi, daca nu suntem sanatosi se vede cu ochiul liber. Deci, si alimentatia ni se citeste...pe fata!

Studiile arata ca zaharul imbatraneste. Acesta nu numai ca ingrasa, dar si distruge fibrele de colagen si elastina responsabile pentru o piele ferma si proaspata. Asa cum explica si dr. Brand, celebru dermatolog american, in cartea sa “10 minutes, 10 years”, cand ne hranim cu alimente bogate in zahar (prajituri, ciocolata, sucuri, fructe dulci etc.), moleculele de zahar din sange se lipesc de fibrele de proteine sanatoase (colagen, elastina), modificandu-le forma si proprietatile. Acestea provoaca, la randul lor, inflamatii si stricaciuni in toate celulele si moleculele organismului.

De asemenea, s-a descoperit ca toate mancarurile care contin cat de putin zahar, preparate la foc mare (gratar, prajeli) si caldura intensa (cuptor), care au o crusta maro-aurie sunt la fel de periculoase si provoaca aceleasi reactii descrise mai sus.

In opinia dr. dermatolog Brand, cele mai periculoase alimente sunt: produsele lactate nedegresate (in special branza, untul), carnea rosie, mancarurile procesate, in special cerealele si tot ceea ce se coace in cuptor, plus snack-urile si dulciurile de orice fel. Tot el ne sugereaza sa mancam cat mai multe legume si fructe proaspete, peste, lactate degresate, seminte si alune crude.

Carbohidratii se gasesc in diferite proportii in mai toate alimentele si reprezinta principala sursa de energie, furnizand aproximativ 80% din necesarul organismului. Barbara Ravage a intocmic o lista de carbohidrati care pot fi consumati frecvent (fasole uscata si alte leguminoase, majoritatea fructelor proaspete, legume fara amidon, alune, arahide, migdale crude, paste fainoase, cereale integrale etc.) uneori (fructe uscate sau conservate, banane si pepene verde, inghetata, zahar si alti indulcitori, paine din cereale integrale etc.) sau foarte rar (prajituri, biscuiti, produse de cofetarie si patiserie, paine alba si cereale rafinate, cartofi etc.).

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri