Piersicile sunt considerate fructe sacre, simbol al longevitatii si sperantei in religia taista chineza, fiind oferite cadou la serbarea onomasticii. Piersicile sunt originare tot din China, fiind cultivate de mai bine de 4000 de ani pe aceste taramuri.

Beneficiile piersicilor asupra organismului sunt multiple si simbolica acestora demonstreaza ca au efecte atat asupra mentinerii tineretii, cat si asupra pshicului, avand efecte asemanatoase serotoninelor, substante denumite si “hormonii fericirii”.

Care sunt beneficiile piersicilor?

Ce contin piersicile?

Este indicat ca acestea sa fie consumate cu tot cu coaja, in aceasta aflandu-se substante antioxidante puternice. Din piersic nu sunt utile sanatatii doar fructele, ci si florile si frunzele care se folosesc cu succes in ceaiuri terapeutice, avand puternice efecte calmante, antilitiazie renale si slab laxative, fiind utile in tratamentul constipatiei usoare. Piersicile contin fibre, vitamine si minerale, in special cele din complexul B utile sistemului nervos si celui circulator, dar si substante active ca antioxidanti sau asemanatoare unor hormoni cu actiune tonica cerebrala. Piersicile mai contin putina glucoza, ceva mai multa fructoza ceea ce asigura furnizare lenta de energie, dar si proteine vegetale.

Care sunt beneficiile piersicilor?

Prin substantele pe care le contin, piersicile:

  • Sunt aliati de nadejde pentru silueta. Fac parte din alimentele cu calorii negative, adica organismul consuma mai mult in metabolizarea acestora decat aportul lor caloric. Se recomanda sa le asociati cu incredere curelor de slabire

  • Fibrele pe care le contin echilibreaza tranzitul intestinal si combat constipatia
  • Vitaminele din complexul B intervin in sanatatea sistemulu nervos, astfel: refac membrana celulelor nervoase, contribuie la tonicitatea sistemului nervos, au efecte asemanatoare serotoninelor, neurotransmitatori considerati “hormonii fericii”, dand o stare de bine, optimism si ... fericire. Ajuta la imbunatatirea functiilor cerebrale, sporesc astfel atentia, memoria, timpul de raspuns etc
  • Sunt indicate in starile de convalescenta, avand efecte regenerante si asupra altor tesuturi, ci nu doar la nivelul sistemului nervos. In perioadele de convalescenta se recomanda sa consumati 5 piersici pe zi, alaturi de restul alimentatiei

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: