Beneficiile acizilor grasi omega 3 si omega 6

In scaderea riscului de sindrom metabolic, diabet zaharat de tip 2 si de boala cardiaca ischemica, alimentatia bogata in acizi grasi esentiali joaca un rol primordial. Raportul echilibrat dintre acizii grasi omega 3 si omega 6 reduce procesele inflamatorii din corp, responsabile de leziunile endoteliale vasculare sau rezistenta la insulina.

Sursele de acizi grasi omega 3:
• Somonul, sardinele, heringul si alte specii de peste oceanic;
• Alunele de padure;
• Uleiul de canola;
• Semintele de in

Surse de acizi grasi omega 6:
• Nucile si semintele;
• Uleiurile vegetale: de soia, floarea soarelui, porumb etc;

Problemele de sanatate in care sunt implicate cele doau tipuri de acizi grasi esentiali nu deriva din faptul ca unul este bun si altul are efecte negative, ci din dezechilibrul raportului dintre concentratiile lor. Pentru a exista un beneficiu asupra sanatatii, cei doi acizi trebuie asimilati intr-o anumita proportie. Raportul ideal este de 1 la 5, desi alimentatia zilnica modifica acest raport la 1 la 10, adica prea mult omega 6 si prea putin omega 3.

Un articol de Ciprian Chitu

Vizionare placuta


Kudika
19 Ianuarie 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri