Kudika
25 Februarie 2011

Supranumita si “vitamina bunei dispozitii” sau “vitamina performantei intelectuale”, vitamina B1 (tiamina) este indispensabila sanatatii fizice si psihice, avand efecte benefice asupra sistemului nervos, dar si la nivelul muschilor si chiar al inimii.

- Diminueaza durerile postoperatorii, dentare, musculare, intestinale sau durerile de cap (cefaleea);
- Creste indirect imunitatea si rezistenta la infectii;
- Adjuvant in tratamentul Zonei Zoster;
- Echilibreaza apetitlul;
- Elimina insomniile;
- Are efecte detoxifiante, protejand organismul impotriva radicalilor liberi.

Ratia de vitamina B1

vitamina B1 sau tiaminaRatia zilnica de tiamina recomandata de Organizatia Mondiala a Sanatatii este de 0,6 mg vitamina la 1000 de calorii, ratia tiaminei fiind dependenta de consumul de calorii, deci de activitati si stil de viata. Aceasta recomandare este potrivita persoanelor cu activitate psihica si fizica moderata.

Necesarul de B1 creste in:
- Administrarea de antiacide gastice;
- In administrarea anticonceptionalelor sau a altor medicamente precum antibiotice;
- In caz de efort fizic intens, la sportivi, la cei care fac zilnic peste o ora de sport intens;
- La gravide si in perioada de alaptare;
- In perioadele de suprasolicitare intelectuala;
- In cazul alimentatiei bogate in dulciuri;
- In colitele de fermentatie etc.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: