Recomandari sanatoase pentru perioada Sarbatorilor

Perioada Sarbatorilor de iarna este una dintre cele mai frumoase din an: concediu/vacanta, bucuria cadourilor, adunarea familiei si zilele petrecute alaturi de cei dragi, bradul si intreaga atmosfera de sarbatoare.

Perioada Sarbatorilor de iarna este una dintre cele mai frumoase din an: concediu/vacanta, bucuria cadourilor, adunarea familiei si zilele petrecute alaturi de cei dragi, bradul si intreaga atmosfera de sarbatoare.

recomandari sanatoase de sarbatori

Insa odata cu bucuria acestei perioade suntem tentati la excese alimentare. Totodata in perioada Sarbatorilor predomina toxiinfectiile alimentare, aparitia infectarii cu trichinela, accidente vasculare cerebrale, infarcte miocardice, accidente fizice si asa mai departe.

Alimente gustoase, dar sanatoase



recomandari sanatoase de sarbatoriPentru ca exista un risc crescut de infectare parazitara este recomandat sa preparati bine termic carnea. Nu taiati legumele de salata pe acelasi tocator dupa taierea carnii, fara a-l spala foarte bine.

Medicii recomanda moderatie in privinta:


- alimentelor prajite;

- preparatelor din carne cu continut ridicat in grasimi nesaturate – carne de porc, mezeluri de orice fel, cranati, pastrama etc;

- consumul moderat al preparatelor afumate: cascaval afumat, peste afumat, costita afumata si asa mai departe.

- Dulciurilor cu continut bogat in zahar;

- Preparatelor energizante cu continut ridicat de cafeina;

Recomandari privind consumul de bauturi

recomandari sanatoase de sarbatori

Atentie deosebita in privinta consumului de bauturi alcoolice.
Se recomanda sa consumati bauturi naturale (vin natural, tuica) si nu bauturi rafinate.


De asemenea este recomandat sa nu consumati bauturi alcoolice pe stomacul gol, pe principiul ca “va face pofta de mnacare”. Acest obicei este foarte nociv, “arde” mucoasa esofagiana si gastrica, este unul din obiceiurile incriminate in aparitia canceurlui gastric si esofagian.

Recomandari privind consumul de dulciuri


Pentru deserturi este recomandat:


- Sa evitati deserturile care contin mult zahar;

- Sa evitati prajiturile cu creme;

- Cremele din comert

- Folositi mai multe fructe in deserturi si alegeti salatele de fructe;

- Folositi compot natural pentru indulcirea prajiturilor si reduceti consumul de zahar.


Aboneaza-te la Newsletter-ul Healthy pentru a primi si alte informatii despre sanatate si diete.




Retail jobs

Vizionare placuta


Kudika
13 Decembrie 2011
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri