Kudika
14 Decembrie 2011

Cercetarile psihologice ne arata modul in care o simpla atingere poate spori gradul de conformitate, ajuta comportamentul, atractia si semnalul de putere.

Cercetarile psihologice ne arata modul in care o simpla atingere poate spori gradul de conformitate, ajuta comportamentul, atractia si semnalul de putere.

efectele atingerilor non-sexuale

Pentru a ajunge in jurul lumii trebuie sa ne bazam in special pe ochii si urechile noastre. Atingerea este un sentiment adesea uitat.

Dar atingerea reprezinta deasemenea un mod vital de a intelege si experimenta lumea. Chiar si cea mai usoara atingere pe partea superioara a bratului poate influenta modul in care gandim. Pentru a dovedi, aici sunt 10 efecte care arata cat de puternica poate fi atingerea non sexuala.

10 efecte psihologice ale atingerii non-sexuale

1. Atingeti pentru bani

O atingere poate incuraja alte persoane sa inapoize un obiect pierdut. Oamenii vor face chiar mai mult decat atat; acestia vor oferi unei chelnerite mai mult bacsis daca acesta i-a atins.

2. Atingeti pentru ajutor

Oamenii sunt dispusi deasemenea sa ofere ajutor atunci cand sunt atinsi. Intr-un studiu, straini ce au fost atinsi usor pe umar, au ajutat experimentatorul sa ridice lucruri ce i-au cazut (Gueguen, 2003). Procentajul oamenilor care au ajutat a crescut de la 63% la 90% dupa atingere.

3. Atingeti pentru complianta

Puterea unei atingeri usoare pe umar de multe ori se extinde catre complianta. Intr-un studiu de Willis and Hamm (1980), participantilor li s-a cerut sa semneze o petitie. In timp ce 55% dintre participantii neatinsi au fost de acord sa semnze, odata atinsi pe umar numarul participantilor ce au raspuns pozitiv petitiei a crescut la 81%. Intr-un alt studiu li s-a cerut oamenilor sa completeze un chestionar. Odata atinsi, numarul participantilor ce au acceptat a crescut de la 40% la 70%.

4. Atingeti de doua ori pentru mai multa complianta

Si tu poti creste nivelul de complianta prin o a doua atingere pe umar.
Vaidis and Halimi-Falkowicz (2008) au incercat aceasta in timp ce le cereau oamenilor de pe strada sa completeze un chestionar. La cei care au fost atinsi de doua ori probabilitatea ca ei sa completeze chestionarul a fost mai mare decat la cei care au fost atinsi o singura data. Efectele au fost mai puternice aspura barbatilor ce erau atinsi de o femeie intervievator.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: