Comunicat de presa

Semne clare ca ai lipsa de calciu

Cu toate ca optiunile alimentare sunt multiple, de multe ori ele nu asigura un aport optim de vitamine si minerale atat de necesar organismului.

Pentru mentinerea starii de sanatate, calciul este un element esential. Desi aportul de calciu in perioada copilariei si adolescentei trebuie sa fie mai mare, studiile arata ca, pierdem din el pe parcursul vietii. Pierderea de masa osoasa este mai accentuata la femei dupa menopauza ca urmare a reducerii nivelului de estrogen. De aceea, femeile dupa menopauza au nevoie de un aport considerabil de calciu pentru a preintampina efectele nedorite ale osteoporozei.

Pentru a se putea fixa pe oase si dinti, calciul nu actioneaza singur ci, are nevoie de alte vitamine si minerale:

Vitamina D3 este necesara in absorbtia calciului in intestin, in dezvoltarea armonioasa a oaselor la copii si favorizeaza formarea si mentinerea unei bune musculaturi.

Magneziul se regaseste in proportie de pana la 60% din cantitatea totala din organism in oase si dinti, contribuind la mineralizarea acestora . Magneziul intervine si in sanatatea sistemului muscular, fiind implicat in functionarea normala a contractiei musculare ( inclusiv a muschiului inimii)

Vitamina B6 controleaza echilibrul sistemului muscular si osos precum si buna functionare a maduvei osoase. Vitamina B6 are de asemenea un rol important in formarea hemoglobinei ( de aceea aportul sau este benefic in anemie)

Vitamina C intervine in formarea colagenului din oase, cartilaje, gingii.

Vitamina K1 este implicata in mineralizarea osoasa, fiind responsabila de sinteza osteocalcinei, proteina cu rol in fixarea calciului in oase.

Zincul intra in structura enzimelor cu functii in metabolismul oaselor, fiind esential pentru integritatea oaselor si diviziunea celulelor. In plus, Zincul sustine activitatea intelectuala, in special concentrarea si memoria.

5 Suplimente alimentare pentru FEMEI
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: