Setari Cookie-uri

Sa vorbim despre comunicarea MEDIC-PACIENT in Romania

Alianta pentru Sanatate din Romania (A.P.S.R.) a organizat de curand Conferinta Comunicarea Personalului Medical-Pacient organizata impreuna cu ExpoMedika la Palatul Parlamentului, Sala Balcescu.

In cadrul evenimentului s-a discutat despre comunicarea si relatia personalul medical-pacient, drepturile si obligatiile pacientilor, deontologia si etica profesionala medicala, dificultatile medicilor, asistentilor medicali si nurselor in ceea ce priveste mijloacele de comunicare cu pacientii, accesul personalului medical si pacientilor la informatii, prezentarea proiectului de informare LabTestOnline, accesul pacientilor la serviciile de sanatate, noul proiect de lege a drepturilor pacientilor.

La eveniment au participant si reprezentantii Ministerului Sanatatii: Secretar de Stat Conf. Dr. Alexandru Rafila si Secretar de Stat Conf. Univ. Dr. Florin Bodog, alaturi de reprezentantii organizatiilor de pacienti, ai organismelor profesionale: medici, asistenti medicali, nurse, specialisti IT, etc. Invitatul special a fost Shweta KULKARNI reprezentant EDMA (European Diagnostic Manufacturers Association) care a prezentat impreuna cu Conf. Univ.Dr. Manole Cojocaru (Presedinte Societatea Romana de Medicina de Laborator) si Ramona Stefan (Presedinte Asociatia Furnizorilor de Produse Medicale) implementarea proiectului Lab Tests Online si in Romania si a noilor modalitati de comunicare atat cu medicii specialisti, cat si cu pacientii.

Cristian Hotoboc, Presedinte Alianta pentru Sanatate din Romania (A.P.S.R.) a subliniat nevoia de responsabilizare a factorilor politici avertizand pe aceasta cale clasa politica de urmarirea indeplinirii obiectivelor stabilite in platformele electorale pe domeniul sanatatii: „Vor beneficia de voturile noastre cei care vor sustine aceasta platforma la care ii invitam, pe aceasta cale, pe toti cei implicati in sistemul de sanatate sa ni se alature. Astfel, militam pentru alocarea a min. 6% din PIB pentru bugetul sanatatii (In majoritatea tarilor UE se aloca 9 – 10% din PIB, in Romania 3,6%); cresterea bugetului pentru medicina de specialitate din ambulatoriu si pentru investigatiile paraclinice (analize de laborator si investigatii imagistice) – trebuie pus accentul pe preventie si numai cazurile cu adevarat grave sa ajunga in spital; reducerea termenelor de plata ale spitalelor catre furnizorii de produse medicale si medicamente la 60 zile; plata TVA-ului firmelor care au contracte cu unitatile sanitare de stat sa se faca la incasarea facturilor sau daca nu, sa se faca o compensare cu datoria la taxe si impozite ale acestor firme catre bugetul de stat; gasirea de solutii fiscale pentru deductibilitatea TVA-ului la firmele de servicii medicale (Aceste firme fiind neplatitoare de TVA nu-si pot deduce aceasta taxa pentru investitiile pe care le fac in aparatura si diverse consumabile necesare in desfasurarea actului medical).

Vasile Barbu, Presedinte al Asociatiei Nationale pentru Protectia Pacientilor si Secretar General A.P.S.R., a declarat ca: „Alianta, in calitate de reprezentant al principalelor categorii de participanti – pacienti si furnizori de produse si servicii medicale – din cadrul sistemului de sanatate, a fost constituita tocmai pentru cautarea unor solutii realiste la problemele severe ale sistemului de sanatate din Romania. Suntem implicati activ si in procesul de elaborare a legilor si normelor privind domeniul sanatatii insa dorim sa nu neglijam relatia cadru medical – pacient. Satisfacţia pacienţilor genereaza odata cu percepţia aptitudinilor tehnice, inteligenţa şi calificarea personalului medical. Insa, pacienţii apreciaza cel mai mult aptitudinile de comunicare interpersonala ale personalului medical.

Dr. Cosmin Alexandrescu, presedinte al Asociatiei Profesionale a Medicilor de Ambulatoriu si vicepresedinte A.P.S.R. a subliniat faptul ca problemele ambulatoriului deriva din proasta finantare prin absenta unei piete reale a serviciilor medicale si subevaluarea preturilor acestora astfel incat uneori nu este acoperit nici costul realizarii acestuia fara a se mai tine cont de aportul medicilor: „Ambulatoriul este unica sansa de reducere a cheltuielilor inutile din spital dar cu toate acestea nu este suficient maximizat ca si solutie de eficientizare a resurselor implicate (financiare, umane, materiale, etc). Din pacate, atomizarea acestuia in multiple specialitati cu probleme diferite determina dificultati in coordonarea structurilor diferite de ambulatoriu. Acest lucru coroborat si cu dezinteresul autoritatilor locale fata de o politica de sanatate unitara la nivelul localitatilor conduc la nedezvoltarea acestui segment, aglomerarea unitatilor spitalicesti si perpetuarea risipei din sanatate.
Citește și:

&nbs

Vizionare placuta


Kudika
8 Iunie 2012
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.