Setari Cookie-uri

Sa vorbim despre comunicarea MEDIC-PACIENT in Romania

Alianta pentru Sanatate din Romania (A.P.S.R.) a organizat de curand Conferinta Comunicarea Personalului Medical-Pacient organizata impreuna cu ExpoMedika la Palatul Parlamentului, Sala Balcescu.

Cristian Hotoboc, Presedinte Alianta pentru Sanatate din Romania (A.P.S.R.) a subliniat nevoia de responsabilizare a factorilor politici avertizand pe aceasta cale clasa politica de urmarirea indeplinirii obiectivelor stabilite in platformele electorale pe domeniul sanatatii: „Vor beneficia de voturile noastre cei care vor sustine aceasta platforma la care ii invitam, pe aceasta cale, pe toti cei implicati in sistemul de sanatate sa ni se alature. Astfel, militam pentru alocarea a min. 6% din PIB pentru bugetul sanatatii (In majoritatea tarilor UE se aloca 9 – 10% din PIB, in Romania 3,6%); cresterea bugetului pentru medicina de specialitate din ambulatoriu si pentru investigatiile paraclinice (analize de laborator si investigatii imagistice) – trebuie pus accentul pe preventie si numai cazurile cu adevarat grave sa ajunga in spital; reducerea termenelor de plata ale spitalelor catre furnizorii de produse medicale si medicamente la 60 zile; plata TVA-ului firmelor care au contracte cu unitatile sanitare de stat sa se faca la incasarea facturilor sau daca nu, sa se faca o compensare cu datoria la taxe si impozite ale acestor firme catre bugetul de stat; gasirea de solutii fiscale pentru deductibilitatea TVA-ului la firmele de servicii medicale (Aceste firme fiind neplatitoare de TVA nu-si pot deduce aceasta taxa pentru investitiile pe care le fac in aparatura si diverse consumabile necesare in desfasurarea actului medical).

Vasile Barbu, Presedinte al Asociatiei Nationale pentru Protectia Pacientilor si Secretar General A.P.S.R., a declarat ca: „Alianta, in calitate de reprezentant al principalelor categorii de participanti – pacienti si furnizori de produse si servicii medicale – din cadrul sistemului de sanatate, a fost constituita tocmai pentru cautarea unor solutii realiste la problemele severe ale sistemului de sanatate din Romania. Suntem implicati activ si in procesul de elaborare a legilor si normelor privind domeniul sanatatii insa dorim sa nu neglijam relatia cadru medical – pacient. Satisfacţia pacienţilor genereaza odata cu percepţia aptitudinilor tehnice, inteligenţa şi calificarea personalului medical. Insa, pacienţii apreciaza cel mai mult aptitudinile de comunicare interpersonala ale personalului medical.
Citește și:

Kudika
8 Iunie 2012
Echipa Kudika
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.