Setari Cookie-uri

Contraceptia de urgenta

Contraceptia de urgenta este o metoda de prevenire a unei sarcini nedorite, utilizata dupa ce contactul sexual a avut loc, fiind cunoscuta in randul femeilor si drept \"pilula de a doua zi\" sau \"pastila de dupa\".

Contracepþia de urgenþã este o metodã de prevenire a unei sarcini nedorite, utilizatã dupã ce contactul sexual a avut loc, fiind cunoscutã in randul femeilor ºi drept „pilula de a doua zi” sau „pastila de dupã”. Principalul efect al acestei metode este impiedicarea apariþiei unei sarcini in cazul unui contact sexual neprotejat.

Conform unui studiu citat de compania Richter Gedeon, in Statele Unite ale Americii, þara care inregistreazã un nivel ridicat de informare cu privire la metodele contraceptive, in 1996 doar 51% dintre tinerele chestionate cunoºteau detalii despre contracepþia de urgenþã, iar in anul 2002, procentul celor care erau informate despre aceastã metodã de contracepþie a crescut la 71%.

De asemenea, procentul celor care au apelat la contracepþia de urgenþã a crescut de la 3% in 1996 la 13% in 2002. Aceastã soluþie devine din ce in ce mai popularã in randul femeilor, fenomen inregistrat in special in ultimii 5 - 6 ani ºi mai ales in randul tinerelor ºi adolescentelor.

\"\" Alãturi de creºterea gradului de informare cu privire la metodele contraceptive disponibile, s-a inregistrat ºi o scãdere a ratei avorturilor atat la nivel mondial, cat ºi in Romania. Astfel, dacã in Romania, in 1999, 200 din 1000 de femei recurgeau la avort, o experienþã care s-a dovedit a fi traumatizantã pentru multe dintre ele, cinci ani mai tarziu incidenþa cazurilor de avort a scãzut la 34 din 1000 de femei.

Prin campania naþionalã de informare derulatã in perioada mai - iulie 2007, compania farmaceuticã Richter Gedeon, lider pe piaþa de contraceptive din Romania, iºi propune sã familiarizeze femeile din Romania, atat din mediul urban cat ºi cel rural, cu modalitãþile corecte de administrare a metodelor contraceptive.

“Importanþa unei informãri corecte ºi complete cu privire la diferitele metode de contracepþie pe care le pot utiliza femeile, in funcþie de tipul de protecþie pe care ºi-l doresc, precum ºi a semnalãrii principalelor avantaje ale fiecãrei metode in parte, a stat la baza deciziei companiei Richter Gedeon de a lansa o campanie de informare la nivel naþional, care vizeazã atat mediul urban cat ºi cel rural, unde aceastã problemã este mai puþin cunoscutã.”, a declarat Viorel Þiþei, Product Manager Richter Gedeon.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
21 Iunie 2007
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.