Frumos totul, dar ce facem atunci când, din cauza pozițiilor vicioase la volan, se instalează durerile de coloană sau durerile articulare. Este evident că, în situația în care petrecem multe ore în aceeași poziție, la volan, în speță, presiunea exercitată asupra coloanei și asupra articulațiilor este infinit mai mare decât într-o situație comună de zi cu zi. „Atunci când nu adoptăm o poziţie corectă, forţăm sau afectăm coloana. Dar nu numai coloana, ci toate articulaţiile, mai ales dacă suntem nevoiți să conducem ore întregi sau prindem aglomeraţie şi stăm mult într-o poziţie incorectă. Supunem articulaţiile unui stres mult mai mare decât dacă am sta într-o poziţie corectă. Este recomandat la minimum două ore, să facem o pauză de cinci minute. La maşinile mai noi îţi arată îm bord şi un semn de cafea, ce indică faptul că trebuie să iei o pauză, că ai condus prea mult şi ai stat prea mult în aceeaşi poziţie. Este adevărat că în maşinile automate stăm un pic mai lejer, dar câteodată stăm lejer, dar greşit şi nu este foarte bine. Pot apărea şi deformări dacă stăm într-o poziţie greşită mult timp şi de aceea este important să stăm cât mai drepţi şi cu coloana cât mai la 90 de grade cu trunchiul nostru.”, explică Dr. Tarek Nazer este medic specialist Ortopedie, Traumatologie și Medicină Sportivă. Medicul ortoped explică, în continuare, care este poziţia corectă pe care trebuie să o adoptăm pentru a ajunge la destinație în perfectă stare de sănătate. Ca şofer, trebuie să fim mai atenţi, pentru că sunt folosite în același timp și mâinile şi picioarele. În cazul acesta, trebuie să adaptăm poziţia corectă şi la nivelul mâinilor şi picioarelor şi să evităm unele accidente. „În primul rând trebuie să aşezăm scaunul. Să fie cât mai apropiat, în aşa fel încât să permitem să facem mişcarea de frânare, fără să fie nevoie să fie prea departe şi să întindem piciorul prea mult. Coloana trebuie să fie dreaptă, să adoptăm o poziţiale la 90 de grade. Majoritatea scaunelor sunt făcute în aşa fel încât să respecte curbura coloanei, deci nu este o problemă. Mâinile la fel. Trebuie să menţinem o flexie de 20-30 de grade, în aşa fel încât, dacă avem o accidentare, să joace rolul de amortizor. Distanţa între volan şi piept trebuie să fie de minimum 30-40 de cm. Este distanţa de siguranţă, în aşa fel încât dacă avem o accidentare să nu ne lovim direct cu airbagul. Întotdeauna, trebuie să avem o vizibilitate cât mai bună la bord şi să lăsăm cel puţin 10 cm între capul nostru şi plafon. Dacă avem o denivelare, să nu ne lovim cu capul în plafon.”, a explicat dr. Tarek Nazer, medic primar ortoped.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: