5 alimente detoxifiante de introdus in meniul zilnic

5 alimente detoxifiante de introdus in meniul zilnic
Kudika
25 Februarie 2010

Atunci cand nu consumam alimente sanatoase, o serie de produsi care provin fie direct din alimentele ingerate, fie rezulta in urma proceselor metabolice au efecte toxice asupra organismului. Astfel imunitatea scade si predispozitia spre o paleta larga de boli creste semnificativ.

Atunci cand nu consumam alimente sanatoase, o serie de produsi care provin fie direct din alimentele ingerate, fie rezulta in urma proceselor metabolice au efecte toxice asupra organismului. Astfel imunitatea scade si predispozitia spre o paleta larga de boli creste semnificativ.

Va propunem sa vorbim despre beneficiile unor alimente si capacitatile lor de detoxifiere, alimente accesibile tuturor si care pot fi introduse in meniul zilnic.


alimente detoxifierePatrunjuelul

Patrunjelul este bogat in vitamine si minerale, continand vitaminele A, C, E, complexul vitaminic B, mangan, fier, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, sulf si iod. De asemenea aceasta planta mai contine si unul din amonoacizii (componente ale proteinelor) cu proprietati anticanceroase, mai exact histidina. Iata cateva din proprietatile curative ale patrunjelului:
- Cresterea activitatii sistemului imun
- Cresterea tonicitatii sistemului nervos
- Creste rezistenta la infectii si contribuie la lupta pentru vindecarea infectiilor deja dezvoltate
- Regleaza ciclul menstrual
- Neutralizeaza efectele nocive ale fumatului si consumului excesiv de alcool
- Este un bun detoxifiant al organismului
- Tinctura de patrunjel reduce durerile dentare si in general este un bun analgetic.

Rosiile

Intre vitaminele continute de rosii, cele mai importante sunt: vitamina A, complexul B (B1, B2, B5, B6 - protectoare ale sistemului nervos, ale sistemului osos, ale metabolismului), vitamina C (necesara sistemului cardiovascular, sistemului nervos si endocrin), vitamina E (vitamina tineretii si a fertilitatii) si vitamina K (importanta pentru sinteza anumitor elemente figurate ale sangelui). Rosiile contin cantitati insemnate de potasiu, fosfor, fier, calciu, magneziu si seleniu, precum si acizi organici, acestia din urma avand un rol important pentru sistemul digestiv. De asemenea, rosia reprezinta cea mai bogata sursa naturala de licopen, o substranta ce confera culoarea rosie. Din pacate licopenul nu poate fi produs de organismul uman, astfel ca singura sursa o reprezinta alimentatia. Rosiile mai contin acid folic, important in hematopoieza (“confectionarea” globulelor rosii si implicit contribuie la combaterea anemiei).

Beneficiile consumului de rosii:

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: