Kudika
12 Aprilie 2010

Colesterolul a devenit un dusman de temut al sanatatii, afectand atat sanatatea sistemului cardio-vascular, dar avand totodata si riscuri care pun in pericol atat viata pacientului, cat si calitatea acesteia.


Fibrele vegetale

Fibrele vegetale se gasesc din belsug in fructe, legume si cereale integrale, iar consumul regulat al acestora au un efect cumulat. De exemplu cerealele sunt bogate in vitamine din complexul B, aceste vitamine stimuleaza sinteza naturala de lecitina in celulele hepatice, insa cerealele integrale aduc totodata un aport si de lecitina. Cerealele se mananca in mod obisnuit cu lapte, favorizandu-si reciproc abrobtia unor anumiti nutrienti la nivel intestinal. Fructele si legumele contin complexe diverse de vitamine si minerale care au rol tonic la nivelul metabolismului.

Semintele – semintele de floarea soarelui, de sofran, de coriandru sunt stimulatoare la nivelul ficatului si al metabolismului grasimilor. Se recomanda cure anuale cu decocturi naturale din aceste seminte.

Ce alimente trebuie sa evitati?

Pentru a tine in frau colesterolul se recomanda sa evitati sau sa consumati rar urmatoarele alimente:
- oua: nu mai mult de trei pe saptamana;
- cascaval, unt, smantana consumate rar;
- margarina exclusa din alimentatie, la fel si mancarurile prajite, carnea tocata, carnea grasa de porc, prajiturile cu creme, torturile, frisca etc.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: