5 reguli in diete pe care poti sa le incalci!

5 reguli in diete pe care poti sa le incalci!
Kudika
28 Mai 2010

Regulile dietelor sunt menite sa limiteze aportul caloric si sa dezvolte, pe cat posibil, obiceiuri alimentare sanatoase. Insa unele dintre aceste reguli sunt privite poate prea strict si restrictiv. Tocmai de aceea noi va propunem solutia sanatoasa de a incalca 5 reguli ale dietelor fara a lua vreun kilogram in plus!

Regulile dietelor sunt menite sa limiteze aportul caloric si sa dezvolte, pe cat posibil, obiceiuri alimentare sanatoase. Insa unele dintre aceste reguli sunt privite poate prea strict si restrictiv. Tocmai de aceea noi va propunem solutia sanatoasa de a incalca 5 reguli ale dietelor fara a lua vreun kilogram in plus!

5 reguli in diete care pot fi incalcate

Nu ai voie dulciuri

reguli dietaDulciurile sunt foarte utile organismului. Ele reprezinta o sursa energeti veritabila pentru toate tesuturile si reprezinta “combustibilul” principal al creierului. Celulele nervoase nu pot trai fara glucoza sau corpi cetonici, singurele surse importante de hrana. Asadar, glucidele sunt importante! Dar numai cele de calitate si care au o absorbtie lenta. Glucidele de calitate buna se gasesc in legume, fructe si cereale. Asadar poti face exceptie de la aceasta regula consumand dimineata cereale integrale cu lapte, dar si o salata si cateva fructe pe zi. Fructele si legumele sunt considerate chiar a avea calorii negative, adica mai multe calorii consumi ca sa le metabolizezi decat caloriile continute de ele. De exemplu pentru a metaboliza o portocala care are in jur de 40 de kcal consumi 60-70 de kcal, asadar iesi in minus cu 20-30 de calorii.

Nu manca dupa ora 18:00

Daca adormi in jurul orelor 20-21 atunci aceasta regula se aplica. Este bine sa nu mananci nimic cu doua ore inainte de culcare. Insa daca ziua ta se incheie dupa orele 22, atunci cu siguranta vei mai avea nevoie de o masa care sa iti potoleasca aciditatea gastrica, nociva de altfel. Ceea ce trebuie totusi sa respecti este cantitatea meselor, dar si calitatea lor. Nu se recomanda sa mananci in a doua jumatate a zilei grasimi, poate doar puetine proteine, in rest fibre, vegetale si lactate, gatite sau crude. Incearca sa nu faci din cina masa principala a zilei.

Evita painea

Paine, in special cea integrala, este foarte buna pentru sanatatea intestilor si pentru digestie. Contine fibre si glucide cu absorbtie lenta, ideale pnetru mentinerea energiei pe parcursul a mai multor ore. In plus, painea poate favoriza absortia unor nutrienti. Dar nu exagera, nu consuma mai mult de doua felii la o masa principala. Nu uita ca si biscuitii sau alte rontanele sunt tot fainoase, asadar nu exagera. Practic foarte multe alimente sunt sanatoase, dar din pacate dezvoltam obiceiul de a le consuma in mod exagerat.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri