Kudika
11 Iunie 2010

Este important sa ne protejam inima, un organ cu activitate permanenta, dar si sistemul circulator, strans legat de acest organ vital. Sunt anumiti factori care influenteaza sanatatea cardiovasculara pe care ii putem evita si de asemenea alimentatia este foarte importanta pentru sanatatea inimii.

Este important sa ne protejam inima, un organ cu activitate permanenta, dar si sistemul circulator, strans legat de acest organ vital. Sunt anumiti factori care influenteaza sanatatea cardiovasculara pe care ii putem evita si de asemenea alimentatia este foarte importanta pentru sanatatea inimii.


inimaCare sunt factorii de risc pentru sistemul cardiovascular?

Factorii de risc care pun in pericol sanatatea sistemului cardiovascular sunt:
- Alimentatia neadecavata, in special cea care aduce un aport crescut de “colesterol rau” care se depunde in peretii vaselor arteriale si determina aparitia aterosclerozei, o boala destul de grava si progresiva care rigidizeaza peretii arterelor, predispunand pacientul la hipertentiune arteriala, accidente vasculare si infarcte;
- Stresul;
- Oboseala;
- Excesul de caldura sau frigul excesiv;
- Anumite infectii sau boli cronice;
- Factorul genetic etc.

Horoscopul SANATATII: descopera ce iti rezerva astrele in aceasta saptamana
Unele alimente ne protejeaza sistemul cardiovascular, de aceea este indicat a ne orientam regimul de viata astfel incat sa avem un aport crescut din acestea.

Produsele lactate

Produsele lactate ofera o serie de proteine, lipide dar si probiotice care influenteaza metabolismul celular, dar si distributia grasimilor in sange, protejand astfel de temuta boala aterosclerotica. Produsele indicate sunt:
- Lapte, degresat sau nu;
- Smantana degresata;
- Iaurturi nedegresate;
- Branzeturi, in special de vaca, evitati cascavalurile;
- Urda – unul dintre produsele lactate foarte bogate in proteine;
- Lapte batut.

Fructe si legume

Fructele si legumele protejeaza impotriva multor boli, au un puternic efect antioxidant si anticancerigen, cresc imunitatea, scad colesterolul, regleaza glicemia etc. In ceea ce priveste protectia cardiovasculara nu exista restrictii cu privire la consumul de fructe si legume, toate influentand in mod pozitiv sanatatea sistemului cardiovascular.

Grasimi... sanatoase

Desi multe persoane manifesta tendinta de a “fugi” de grasimi, totusi acestea sunt indispensabile sanatatii. Grasimile (cele “bune”) intra in alcatuirea tuturor membranelor corpului, asigura baza unor hormoni vitali, participa in procesele de digestie, dar si cele ale sistemului nervos, asigura suport energetic sau chiar suport mecanic de sustinere pentru unele organe, cum este grasimea din jurul rinichilor si asa mai departe.

Horoscopul SANATATII: afla ce iti rezerva ASTRELE in aceasta saptamana
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: