Dieta de vara: Must-know!

Dieta de vara: Must-know!
Kudika
30 Iulie 2010

Iata ce sfaturi ne ofera Dr. Luana Sahian, consultant in nutritie, pentru a avea o alimentatie corecta pe timpul verii:

Comunicat de presa


Iata ce sfaturi ne ofera Dr. Luana Sahian, consultant in nutritie, pentru a avea o alimentatie corecta pe timpul verii:

dieta de varaPe masura ce temperatura incepe treptat treptat sa urce peste 30 grade se simte nevoie unei schimbari in alimentatie. Soarele puternic ne mai taie din pofta de mancare dar chiar si asa, specialistii ne avertizeaza sa introducem in alimentatie cate putin din cele trei categorii de nutrienti esentiali pentru buna functionare a organismului: grasimi, proteine si glucide.

Oricat de tentant ar parea, mai ales pentru doamnele si domnisoarele care isi doresc sa mai elimine cateva kilograme, grasimile nu trebuie excluse din alimentatie. ,,Este recomandat ca pana la un maximum de 35% din aportul caloric zilnic sa provina din lipide conform Departamentului de Agricultura al Statelor Unite ale Americii si Departamentului de Sanatate si Servicii Umane. Iar dintre acestea este bine ca mai mult de 90% sa fie grasimi nesaturate. Mentionez ca cele mai importante grasimi „bune”, nesaturate, sunt grasimile esentiale Omega 3 si Omega 6.” a declarat dr. Luana Sahian, consultant in nutritie.Dieta de vara: Must-know!

Grasimile bune sunt in general grasimile de origine vegetala si cele care se gasesc in peste. Cum le recunoastem? Grasimile bune, nesaturate, se regasesc in produsele care au consistenta moale sau chiar lichida chiar la temperaturi scazute, cum ar fi in frigider. Un bun exemplu pot fi margarinele tartinabile sau maionezele de calitate. Acestea doua contin si grasimi esentiale Omega 3 si Omega 6, alt tip de grasimi bune. Acestea se gasesc de asemenea si in fructele oleaginoase precum seminte, alune de padure, fistic, dar si in peste.

La polul opus, ar trebui sa limitam consumul de carne grasa, lactate grase, unt, smantana, produsele de patiserie, biscuiti, care sunt surse clasice de grasimi saturate, asa numitele grasimi rele, care favorizeaza cresterea colesterolului din sange.

O gustare de vara, dar care furnizeaza si o mare parte din nutrientii esentiali o putem obtine din: o felie de paine integrala, 10 g de margarina tartinabila de calitate, o felie de telemea mai putin sarata si doua trei felii de rosii sau alte legume preferate.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri