7 sfaturi de Craciun ca sa nu pui kilograme

7 sfaturi de Craciun ca sa nu pui kilograme

Dupa lungul post Craciunul vine cu mese pline de bunatati, cu voie buna si totodata cu multe... calorii. Stim cu totii ca mesele festive pline de carnuri si preparate grase reprezinta un real pericol nu doar pentru silueta, cat si pentru sanatate. Chiar si medicii ne sfatuiesc cu privire la anumite restrictii de Sarbatori, iar acestea au menirea nu doar de a ne pazi de boli, ci si de surplusul de kilograme.

Dupa lungul post Craciunul vine cu mese pline de bunatati, cu voie buna si totodata cu multe... calorii. Stim cu totii ca mesele festive pline de carnuri si preparate grase reprezinta un real pericol nu doar pentru silueta, cat si pentru sanatate. Chiar si medicii ne sfatuiesc cu privire la anumite restrictii de Sarbatori, iar acestea au menirea nu doar de a ne pazi de boli, ci si de surplusul de kilograme.

craciun7 sfaturi de Craciun ca sa nu pui kilograme

1. Evitati excesele alimentare
Chiar daca masa este plina cu bunatati si va puteti servi din toate, nu uitati care este cantitatea de nutrienti de care organismul are nevoie la o masa. Incercati sa nu depasiti cantitatile normale de hrana.

2. Evitati excesul de sucuri
Sucurile contin multe calorii, dar si toxine, coloranti si asa mai departe. Chiar si unele sucuri care sunt expuse ca fiind naturale pot contine substante nocive, este bine sa cititi eticheta si sa vedeti ce procent de fructe (ci nu concentrat de fructe) contin sucurile pe care le consumati. Cele carbogazoase mai au un minus: perturba digestia, facilitand si mai mult incetinirea metabolismului.

3. Evitati bauturile alcoolice
Bautrile alcoolice cresc aciditatea, toxifica ficatul, aduc un aport ridicat de calorii si cresc pofta de mancare. Puteti ciocni din cand in cand cu invitatii, dar nu beti mai mult de doua pahare de bauturi alcoolice. Este de preferat sa consumati ceaiuri, cafea sau apa plata, ori chiar sucuri naturale facute in casa sau lapte, dar de ultimele doua sortimente nu trebuie sa abuzati.

4. Beti multa apa
Este recomandat sa beti multa apa, aceasta nu doar spala sucul gastric si scade pofta de mancare, dar va asigura si o buna hidratare si sanatate a corpului, astfel metabilismul este mai usor reglat si mentinut la echilibru, apa fiind principalul mediu de schimb si activitate intra si extracelular.

5. Fiti selectivi

Alegeti din multitudinea de bunatati doar pe cele mai sarace in grasimi. Spre exemplu din aperitive evitati carnatii, sunca, mezelurile, putand opta pentru legume, branzeturi, icre sau salate. Evitati sa consumati multa paine la masa.

6. Nu uitati sa faceti miscare
Dupa masa o plimbare prin oras sau mici distractii ca patinajul va pot fi de un real folos.

7. Ce facem cu poftele?
Pentru ca pofta este cel mai mare dusman al siluetei, nutritionistii recomanda sa nu va abtineti in fata bunatatilor, dar sa luati doar o gura din alimentele la care poftiti si despre care siti ca nu sunt tocmai bune pentru digestie si sanatate.

Vizionare placuta


Kudika
23 Decembrie 2010
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri