Setari Cookie-uri

Alimente care imbunatatesc memoria

Ca orice parinte iti doresti un copil inteligent si silitor la scoala, care sa aiba note mari. In primii ani de scoala cantitatea de informatii nu este foarte mare, insa ulterior urmeaza perioada tezelor cand copilul este stresat, perioada examenelor de capacitate si bacalaureat, apoi cele de admitere in invatamantul superior si in sfarsit sesiunile, care par sa nu se mai sfarseasca.

In toate aceste perioade de stres intelectual copilul are nevoie de un suport afectiv mai mare, de anumite conditii de studiu, dar si de sport si alte activitati colaterale. Este bina ca el sa mai aiba un proiect extracuricular in care sa fie implicat implicat: dans, instrumet, sport, teatru sau alte programe educationale potrivite varstei lui. Acestea il vor ajuta sa interactioneze mai mult, sa aiba o cultura mai vasta si mai ales sa invete sa se adapteze mult mai usor noilor situatii.

Revenind la surmenajul intelectual, in perioada de lucrari, sesiuni sau alte examene are nevoie de o alimentatie mai bogata in factori energizanti, dar si in proteine. In creier, memoria este structurata pe baza proteinelor, insa totodata creierul este un mare consumator de energie (grasimi) si de glucoza (asadar sa nu va mire daca vrea ciocolata in fiecare zi). Sportul insa este extrem de util in eliminarea stresului, de aceea este indicat sa inscrieti copilul intr-o activitate care sa implice miscare.

Citește și:

Alimente care imbunatatesc memoria

Alimente care imbunatatesc memoria

Cerealele integrale si lactatele

Acestea nu trebuie sa lipseasca de la micul dejun, atat pentru copii, cat si pentru parinti. Cerealele integrale (cele musli, ci nu procesate sau cu ciocolata etc.) contin glucide de buna calitate, cu absorbtie lenta, care asigura glicemia constanta pe parcursul a mai multor ore si totodata nu agreseaza pancreasul care trebuie sa secrete insulina pentru metabolismul glucozei. Dulciurile din cereale reprezinta hrana ideala pentru creier si muschi.

Cerealele mai contin si fibre, foarte utile in reglarea digestiei si a tranzitului, precum si in detoxifiere. Pentru ca aceste fibre sa isi exercite efectele pozitive asupra organismului este necesar sa fie consumate cu o cantitate mare de lichide. Foarte gustoase sunt daca le consumati cu lapte. Pentru un gust mai bun se adauga miere, mieji de seminte, fructe.

Citește și:

Tot la micul dejun se mai consuma si un iaurt.


Kudika
20 Ianuarie 2011
Echipa Kudika
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


7 motive care te vor convinge să consumi proteină zi de zi. Din ce surse o putem obține!

În primul rând, hai să înțelegem ce sunt proteinele!

Proteina reprezintă unul dintre cei trei macronutrienți esențiali pentru organismul... Kudika


Black Friday 2023: Reduceri la Vegis.ro, Complice, Floria, Niavis, Ikanos, Workspace Studio

Vegis.ro, liderul de piață în comercializarea online a produselor organice și naturale, a pregătit între 10 și 12 noiembrie,... Kudika

6 avantaje ale consumului de lămâie

 

Fructele și legumele sunt bogate în antioxidanți și ajută la întărirea sistemului imunitar, motiv pentru care... Kudika


Cum gestionăm greutatea în vacanță? Cori Grămescu, nutriționist și instructor de pilates oferă sfaturi pentru mese echilibrate

Vacanțele sunt un moment pentru relaxare, explorare și savurarea mâncărurilor delicioase. Poate fi dificil să ne menținem greutatea în aceste momente distractive, dar cu câteva... Kudika


Premenopauza: când nu mai slăbești ca în adolescență – sfaturi si recomandări de la specialist

Premenopauza reprezintă perioada de tranziție către menopauză, e marcată de schimbări hormonale semnificative, dar firești, care pot, însă, afecta greutatea corporală și... Kudika

5 REGULI DE NUTRIȚIE care te vor ajuta să slăbești rapid 10 kilograme


5 REGULI DE NUTRIȚIE care te vor ajuta să slăbești rapid 10 kilograme

1. Prima regulă este să bei apă

„Bea apă suficient, astfel ca să nu simți că... Kudika