Kudika
26 Ianuarie 2011

Ni se repeta cu fiecare ocazie ca este bine sa citim eticheta alimentelor inainte de a le cumpara pentru a vedea daca ingredientele din produse sunt sanatoase sau nu. Dar stim oare ce ingrediente sunt bune si pe care ar trebui sa le evitam?

Ni se repeta cu fiecare ocazie ca este bine sa citim eticheta alimentelor inainte de a le cumpara pentru a vedea daca ingredientele din produse sunt sanatoase ori nu. Dar stim oare ce ingrediente sunt bune si pe care ar trebui sa le evitam?

dietaPovestea “E-urilor” este relativ inteleasa, fiindca acestea se noteaza cu cifre si multe din E-uri nu sunt nocive, asadar ar trebui sa retinem o lista de cifre pe care sa le evitam, ceea ce... nu-i tocmai usor. Asadar in privinta acestor E-uri lucurile se rezolva simplu: daca alimentul nu are culoare naturala, e prea colorat (de exemplu dulciuri, pufuleti, carnuri etc.), are miros prea patrunzator sau nu aduce a miros natural, este un aliment destul de procesat sau contine creme ori sosuri, atunci sigur are E-uri nocive.

Dar ce stim despre restul ingredientelor care sunt nocive? Iata care sunt principalii “dusmani” ai dietei tale.

Ingrediente alimentare care iti distrug dieta!

Inlocuitorii de zahar

Inlocuitorii de zahar precum fructoza, galactoza, zaharina, aspartam (E 951), acesulfam K (E 950), zaharina, ciclamatii (E 952) si sucraloza (E 955) predispun la obezitate, desi nu au un continut caloric ridicat precum zaharul. Insa atunci cand organismul simte gustul dulce in cavitatea bucala prin dizolvarea acestor inlocuitori de zahar in saliva, pancreasul intelege ca primeste o cantitate ridicata de dulce, ca atare secreta multa insulina. Insulina este un hormon anabolizant si creste depozitele de grasimi in tesuturi, astfel respectiva persoana care consuma acesti indulcitori creste in greutate. De fapt, acesti inlocuitori de zahar sunt indicati persoanelor cu probleme in metabolismul glucidelor, cum sunt diabeticii.

Grasimile hidrogenate

Grasimile hidrogenate se pot gasi in multe produse, in creme, in sosuri pentru salate sau pentru uz alimentar, in diverse produse cu carne sau cele din carne de porc, unele margarine, creme de ciocolata, produse prepreparate (pentru prajit) si unele dulciuri (cu foietaje, prajituri, cu creme, frisca etc.). Unele produse par a fi bune pentru dieta fiindca pe ambalaj scrie ca au putine calorii, dar... se absorb toate daca au aceste grasimi. De asemenea produsele cu grasimi partial hidrogenate sunt un pericol la fel de mare pentru sanatate, nu va bazati pe faptul ca pe ambalaj scrie mare "0% grăsimi trans", cititi eticheta.

Fainoasele din faina rafinata

Produsele obitnute din faina alba, rafinata, au un continut crescut in glucide dar nu mai au si fibre si acelasi continut in vitamine si minerale (in special B12) ca faina integrala. Astfel aceste produse contin multe calorii care se „depun” in tesuturile grase. Chiar daca par a fi produse dietetice, daca nu sunt din faina integrala este bine sa le ocoliti.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: