Kudika
12 Aprilie 2011

Se incerca tot mai mult evitarea grasimilor. Astfel tot mai multe preparate alimentare sunt degresate: lapte, produse din branza, chiar si preparatele cu lapte si branza sunt facute din produse degresate. Dietele sunt restrictive cu privire la grasimi sau cel putin asa se spera a fi.

Sunt si produse de origine animala care contin aceste grasimi trans, printre care enumeram: carnea de porc, untura si in special produsele din porc: mezeluri, salamuri, carnati etc.

Aceste grasimi trans au efectele negative asemanatoare cu cele saturate, la care se mai adauga si riscul crescut de cancer.

Tipurile de grasimi bune, care pot fi consumate

grasimi bune sau colesterol bunGrasimile mononesaturate

Aceste grasimi se gasesc intr-o varietate larga de uleiuri vegetale, cu conditia ca acestea sa nu fie preparate termic. Studiile de specialitate au relevat faptul ca aceste grasimi au rolul de a creste HDL (colesterolul “bun”), avand rol protectiv impotriva bolilor cardiovasculare, infarctului miocardic, accidentelor vasculare cerebrale, diabetului zaharat de tip 2 si alte afectiuni dislipidemice.

Grasimile polinesaturate

Aceste grasimi se gasesc mai des in lumea vegetala, in special in acele vegetale uleioase. Pestele si produsele marine sunt de asemenea bogate in aceste grasimi. Semintele, nucile, alunele si arahidele crude, avocado, nuca de cocos, uleilurile (de floarea-soarelui, de palmier, de masline etc.) sunt bogate in grasimi polinesaturate, printre care enumeram si acizii omega 3 si omega 6..

Cum consumam grasimile

Se recomanda ca alimentele bogate in grasimi sanatose sa reprezinte aproximativ 15-20% din totalul de alimente consumate zilnic. De asemenea carnea de pui, curcan sau peste nu este recomandata in consum zilnic, ci la doua-trei zile, cu exceptia persoanelor cu un ritm de viata activ sau sportivilor. Branza puteti consuma zilnic, in cantitati reduse. Grasimile nu se prajesc: uleiuri preparate termic, mancaruri prajite.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: