Indiferent de dietele pe care alegeti sa le urmati, sunt cateva trucuri care va ajuta sa slabiti mai repede pentru ca va sporesc metabolismul si va formeaza un program de hrana.

Indiferent de dietele pe care alegeti sa le urmati, sunt cateva trucuri care va ajuta sa slabiti mai repede pentru ca va sporesc metabolismul si va formeaza un program de hrana.

1. Micul dejun

dietaOricat de rau ti se pare mancatul de dimineata imediat dupa trezire, totusi fara mic dejun slabirea devine mult mai dificila. Prima masa pe stomacul gol are roluri foarte importante atat asupra sananatii, cat si a metabolismului si a echilibrului hormonal, asupra glicemiei etc.

Ce face micul dejun:

  • este prima masa pe stomacul gol dupa ore de somn si ore de “nemancat”, astfel realizeaza o actiune tampon cu rol protectiv asupra mucoaselor digestive;
  • echilibreaza functiile hormonilor digestivi exo- si endocrini (bioritmul hormonal);
  • ajuta la stabilizarea glicemiei prin reglarea secretiei de insulina;
  • ajuta la eliminarea senzatiei de “foame psihologica” la care cei care tin dieta sunt foarte predispusi.

“Foame psihologica” inseamna ca organismul se simte infometat si astfel cum va fi alimentat va activa majoritatea mecanismelor care au drept scop depozitare, asadar creste depozitele adipoase. Aceasta senzatie de “foame psihica” apare la cei care mananca rar, sub 3 mese pe zi, la cei care inceca diete hipocalorice, la cei care nu iau micul dejun.

2. Cerealele

Probabil ati auzit des ca cerealele, painea, fainoasele trebuie eliminate din alimentatie. Aceste informatii sunt partial adevarate, in sensul ca faina alba procesata nu are efecte bune asupra siluetei si nici asupra sanatatii. Insa faina integrala (nu painea neagra care contine coloranti, ci cea integrala) si cerealele neexpandate (cele cu bobul zdrobit) sunt foarte importante in alimentatie fiindca au o cantitate mare de fibre, glucide de buna calitate care protejeaza secretia insulinica a pacnreasului, dar sunt si bogate in vitamine din complexul B, in special in B2, B6 si mai ales B 12.

Aceste vitamine din complexul B sunt esentiale pentru digestie, dar au si roluri importante asupra sistemului nervos. De asemenea fara vitamina B12 nu se poate initia procesul de formare a globulelor rosii in maduva, ceea ce duce la asa numita anemie pernicioasa, deloc rara in randul adultilor. In lipsa acestor vitamine va simtiti obositi, ametiti, cu stare de somnolenta si deveniti anemici.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: