In general pentru a ne relaxa si a ne binedispune alegem adesea alimente care nu sunt tocmai prietene sanatatii. In articolul curent vom vorbi despre alimente cu efect de binedispunere garantat si care totodata ne favorizeaza sanatatea, astfel aveti posibilitatea sa alegeti “ceva bun” pentru momentele de relaxare ori chiar pentru calmare.

In general pentru a ne relaxa si a ne binedispune alegem adesea alimente care nu sunt tocmai prietene sanatatii. In articolul curent vom vorbi despre alimente cu efect de binedispunere garantat si care totodata ne favorizeaza sanatatea, astfel aveti posibilitatea sa alegeti “ceva bun” pentru momentele de relaxare ori chiar pentru calmare.

7 Alimente care iti dau pofta de viata

Alimentele care ne binedispun se pare ca actioneaza prin unele substante pe care le contin si asupra creierului. In felul acesta activeaza anumite arii cerebrale care au ca efect:

  • Stimularea atentiei si inlaturarea senzatiei de somnolenta, astfel lucrati mai usor, sunteti mult mai tonici si oboseala se instaleaza mult mai greu.
  • Stimuleaza secretia unor hormoni din creier (neurotransmitatori) care ne binedispun, ne determina sa fim usor euforici, elimina stresul psihic si intelectual si ne cresc imunitatea. Cei mai cunoscuti neurotransmitatori care au aceste efecte generale sunt serotoninele si endorfinele – acestea din urma fiind supranumite si “hormonii fericirii”
  • Imbunatatesc circulatia cerebrala sau chiar circulatia sistemica;
  • Iti cresc libidoul

Capsunile

Capsunile sunt cunoscute ca avand efecte de binedispunere, cresc tonusul cerebral, au un aport crescut de vitamine si totodata sporesc libidoul. Aroma lor puternica stimuleaza creierul, fiind folosita si in aromaterapie pentru efectele tonice cerebrale.

Vanilia

Vanilia este considerata ca fiind una dintre cele mai puternice stimulente cerebrale, atat de puternica incat se recomanda sa o evitati seara. Aceasta tonifica, creste pofta de viata, binedispune si creste performantele cerebrale.

Cerealele integrale

Cerealele integrale contin alaturi de fibre si vitamine o serie de glucide “bune” cu eliminare lenta care asigura un suport energetic pentru mai multe ore dupa inegrare. Astfel timp de cateva ore va simtiti plini de energie si pofta de viata. Toacmai pentru aceste efecte energizante cerealele integrale cu iaurt sau lapte sunt indicate sa fie consumate la micul dejun.

Pepenele galben, mango, avocado

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: