Grasimile alimentare sunt consumate aproape la fiecare masa, in fiecare zi, astfel ca este important ca fiecare sa cunoasca efectele grasimilor, tipurile acestora precum si alimentele in care se gasesc.

Horoscopul SANATATII: descopera ce iti rezerva astrele in aceasta saptamana

12 Grasimi care vindeca si 5 care ucid!

Grasimi rele vs grasimi bune

Grasimile rele sunt considerate cele saturate. In zilele noastre produsele din comert ar trebui sa aiba scris pe eticheta numarul de grasimi, dar si tipul acestora. De exemplu in tabelul de grasimi de pe eticheta produselor puteti gasi in genul: 30% grasimi dintre care 10% saturate, 18%polinesaturate si 2% mononesaturate. Ca sa va convingeti, cititi de exemplu eticheta unul ulei de masline extravirgin.

Grasimile rele sunt cele saturate. Acestea produc dezastre in organism si cel mai rau este ca in fazele incipiente si mai ales REVERSIBILE ale unor afectiuni efectele acestor grasimi sunt adesea asimptomatice.

12 Grasimi care vindeca si 5 care ucid!

Urmarile consumului de grasimi rele:

  • Creste colesterolul rau in sange;
  • produce ingrosarea arterelor si ateroscleroza;
  • predispune la formarea placii de aterom instabile;
  • ateroscleroza poate evolua pana la obstructia vaselor afectate astfel incat sangele nu mai ajunge in unele teritorii tisulare, rezultand infarcte de organ, de miocard, de plamani, parestezii (amortirea unor zone), disfunctii de organe prin hipoxie, accident vascular cerebral, patologii osoase;
  • ingrasare pana la obezitate;
  • diabet zaharat;
  • afectarea vederii;
  • manifestari endocrine etc.

Grasimile bune sunt cele mononesaturate si polinesaturate. Cele mai bune grasimi sunt considerate cele mononesaturate.

Grasimi care vindeca

12 Grasimi care vindeca si 5 care ucid!

Horoscopul SANATATII: afla ce iti rezerva ASTRELE in aceasta saptamana
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: