Dieta Sonoma: principiile unei alimentatii sanatoase

Creata ca o varianta a Dietei Mediteraneene, dieta Sonoma pune accentul pe alimente naturale, nutritive si in acelasi timp pline de savoare. In opinia autoarei, aceasta dieta reprezinta mai mult decat clasicul regim de slabire, ea devenind parte integrala a unui stil de viata sanatos.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

dieta sonoma

Foto@Shutterstock.com

Dieta Sonoma poate fi inclusa in categoria dietelor fara carbohidrati cu ardere rapida, ea punand accentul pe consumul de legume, fructe, proteine usoare (peste, nuci, seminte) si carbohidrati complecsi de tipul cerealelor integrale. In cadrul ei, autoarea singularizeaza 10 alimente esentiale prin beneficiile lor extraordinare pentru sanatate:

  • migdalele;
  • ardeii grasi;
  • cerealele integrale (cum ar fi painea integrala, ovazul, orzul, quinoa, orezul brun, orezul integral si chiar popcorn-ul pregatit fara grasime);
  • rosiile;
  • uleiul de masline extravirgin;
  • strugurii;
  • spanacul;
  • broccoliul;
  • capsunile;
  • afinele.

dieta sonoma

Foto@Sxc.hu

Secretul acestei diete sanatoase consta in adoptarea unor alimente naturale, pline de nutrienti si bogate in fibre, care pot fi combinate in diverse retete savuroase. In plus, autoarea ne indeamna sa renuntam, pe cat posibil si mai ales in prima faza a dietei, la alimentatia nesanatoasa de tipul alimentelor bogate in zahar, grasimi saturate sau faina alba.

In rest, restrictiile dietei sunt foarte putine si se refera in general la marimea portiilor consumate. Astfel, pentru micul-dejun este recomandata folosirea unei farfurii cu diametrul de 18 cm, iar pentru mesele de pranz si de seara, o farfurie cu diametrul de 23 cm.

Nutritionistii ne invata 10 pasi pentru o alimentatie sanatoasa
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: